Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:51:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Besök hos doktorn  (läst 31319 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2008.09.29 - 17:13:36 »

Jaha, nu har jag äntligen varit hos doktorn då. Han trodde min diarré var IBS, men det tror ju inte jag. Alla blir ju bra från det på den här kosten, skulle jag då få det efter att ha ätit så här i flera år? Har ju inte haft ont heller. Ska i varje fall ta prover för att utesluta bakterier. 10 rör fick jag som jag ska fylla med bajs vid tre olika tillfällen.  :shock:

Sedan har jag fått vad jag trodde var en förhårdnad under foten som gör så jäkla ont. Men han trodde det var en vårta. Jag trodde vårtor var köttiga och stog ut. Den här står inte ut alls, som hård hud som liksom går in i foten.

Så nu undrar jag om nån har erfarenhet av fotvårtor och vilka medel som är bra? Han rekommenderade nån slags plåster som heter Transversal, men det verkar rätt krångligt att använda.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #1 skrivet: 2008.09.29 - 17:27:58 »

Fotvårtor kan gå inåt men det låter som liktorn ( vilket hemskt ord) man kan få det på tårna också. Det är liksom en liten hård pigg i mitten på förhårdnaden. den ska man pilla bort. Fila o smörja. Envis får man vara men det går att bli av med
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2008.09.29 - 17:52:14 »

Det där med pigg kan stämma, men det är liksom inget att fila på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #3 skrivet: 2008.09.29 - 18:08:40 »

När doktorerna inte vet något svar så heter det då  IBS när det gäller tarmar   
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2008.09.29 - 18:14:32 »

Ja, han sa faktiskt det och föredrog själv att använda ett annat begrepp. Han är bra på det viset. Han gissade väl på det bara för att det är vanligt bland kvinnor, men även därför att jag inte mår dåligt på andra sätt, antar jag. Berättade att alla jag hört med IBS blivit bra när de slutat med fibrer, men glömde säga att det är väl fler kvinnor som har det därför att kvinnor generellt äter "nyttigare" än män. 

Hoppas bara att de hittar en bakterie, det vore liksom enklast. Det var också ett prov, F-Calprotectin, som indikerar Crohns och ulcerös kolit och sånt (om jag minns hälften rätt). Det vill man ju inte heller ha. Ingenting som föranleder ytterligare utredningar vill man ha!  :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #5 skrivet: 2008.09.29 - 22:34:48 »

Allt de undersöker genom tarmen är helt överkomliga enligt mig, det gör inte ont, men kan vara obekvämt när de sprutar in kontrastmedel för röntgen
och magen bubblar.
Men att svälja slangen vill jag helst inte göra om  :pippi: :shake_head:, men sedan har jag hört andra som tycker att det är ingenting.

Men jag håller med dig att det är bökigt att vänta på att få tider till olika undersökningar och sedan springa där, så jag hoppas att de hittar på någon rimlig förklaring och botemedel också  :wave:.

Hur länge har du haft problem med tarmen egetligen ?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2008.09.29 - 22:42:23 »

Det började i april. Sedan hade jag daglig vattendiarré fr.o.m. maj t.o.m augusti. Fick gå 5-6 gånger på förmiddan. Nu verkar det i princip ha gått över och jag tål ju t.o.m. grädde igen!

Doktorn ville ha det till att det var tillfällig laktosintolerans p.g.a. magproblemen, men det började ju ett och ett halvt år innan diarrén! Jag tror ju också att det var sekundärt, men då måste jag ju ha haft nåt fel på magen redan då då. :neutral:

Jag tror inte att det blir fler undersökningar i.o.m. att jag inte har andra symptom och det dessutom lugnat ner sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #7 skrivet: 2008.09.29 - 22:53:51 »

Intar du något i glutenvägen ??

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2008.09.29 - 22:58:39 »

Bara det där yttepytta i brödet och det har jag som sagt inte ätit sen i vintras. En halv tesked i sås ibland. Men jag uteslöt ju allt sådant när diarrén började och det gjorde ingen skillnad alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Lisbeth
Hero Member
*****

Smörklickar: 21
Offline Offline

Antal inlägg: 677


« Svara #9 skrivet: 2008.09.29 - 23:48:17 »

Liktornar och förhårdnader bildas när ett område på foten under en lång tid utsätts för nötning och tryck. Förhårdnaden pressas inåt som en tagg (torn). Tag fotbad, använd fotfil och behandla området med salicylsyra. Liktornar och förhårdnader kan bildas om du under lång tid haft skor som trycker eller klämmer på en viss punkt. Huden blir då tjock och en förhårdnad bildas. Om trycket fortsätter pressas förhårdnaden inåt som en tagg och bildar en liktorn.Med lite envishet kan du få bort en liktorn eller förhårdnad även om det tar tid. Gör så här:

Bada fötterna i kroppsvarmt vatten i cirka 20 minuter.
Fila försiktigt ned förhårdnaden med en fotfil.
Torka fötterna väl och behandla liktornen eller förhårdnaden med salicylsyra i form av plåster eller en lösning, vårtmedel. Båda luckrar upp den förtjockade huden.
Behandlingen upprepas varje eller varannan dag tills liktornen eller förhårdnaden är borta. I lindrigare fall kan det gå bra att använda speciella plåster som luckrar upp och avlastar.

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2008.09.30 - 00:13:27 »

Jaha, min låter då mer som en liktorn i så fall. Tack!  :smile:

Kollade på apoteket.se. Såna där plåster kostar en tusing för en full kur! Glöööm det! En flaska Aco Vårtmedel för 33 spänn får det bli.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2008.09.30 - 21:50:35 »

Om det är en vårta så finns det ännu bättre medel och billigare. Köp ofärgat nagellack och sätt på så fort det nöts bort. Det går fortare att få bort än med vårtmedel från apoteket som kan ta evigheter att få bort det med.
 :pippi:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #12 skrivet: 2008.09.30 - 22:02:33 »

Jaha, nu har jag ju redan köpt ACO Vårtgucka, filtringar och en fotfil.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #13 skrivet: 2008.10.01 - 21:59:38 »

Och om det inte lyckas kan du ju alltid prova med lite nagellack. :smile: :lol: :lol1: :laugh: :thumbsup:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #14 skrivet: 2008.10.01 - 22:14:31 »

Retas inte! Jag drack 2 dl fil i morse och blev dålig i magen. Jag som trodde jag tålde igen och var så glad. Jag blir fanemig deprimerad snart. :sadsad:

Nåja, jag tål ivf mer och behöver inte ta tabletter för minsta lilla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544