Jag prenumererar på 2000-talets vetenskap, som är en salig blandning av suspekta hälsobehandlingar och många vettiga sådana också, i vilket fall som helst är varje nummer en väldigt underhållande läsning.
I nåt nummer nyligen hade de reklam för en produkt som heter
Biosa, som är mjölksyrebakterier på flaska. Artikeln var verkligen subjektiv men jag tänkte att det kanske kan vara värt att testa, för min mage är ju inte bra, inte efter alla antibiotikabehandlingar för UVI samt långtidsbehandlingen med Diflucan. Att bakteriefloran i mina tarmar är rubbad är att uttrycka det milt och att dricka mjölksyrebakterier kändes ju rätt harmlöst.
Så en flaska införskaffades och nu har jag tagit 1tsk varje morgon och varje kväll i 2 veckor, och jag är LYRISK.
Jag kan inte minnas när magen har funkat så fint sist. Jag gör 2an i princip varje dag, inga mer förstoppningar, ingen lös avföring, inga kramper. 2an görs utan ansträngning och man känner verkligen att tarmarna gör jobbet själva sas, jag behöver bara slappna av.
Så ifall man har problem med tarmarna pga LCHF (som jag) kan jag verkligen rekommendera att testa Biosa. Man har inget att förlora och så farligt dyrt är det ju inte.