Dax för en liten uppdatering på bokfronten.
För det första så har faktiskt maken fått upp ögonen för det här med lchf.
Så när det var dax att lämna tillbaks böckerna hade han bestämt sej för att han faktiskt ville läsa Skaldemans bok. Så det var bara att låna om den. Och ju mer han läser, desto vettigare tycker han att allt verkar. Då har han ändå bara läst en del i den boken, inget annat, inga hemsidor eller så.
I samma veva passade jag på att låna Doktor Dahlqvists blogg. Vad ska jag säga om den...
Som jag misstänkte är det ingen bok att lägga pengar på om man har en internetuppkoppling och är lika smurfberoende som jag, jag tror att allt som står i boken även står på hennes blogg. Och så borde det ju vara med tanke på vad boken heter. Det är också svårt att "översätta" en blogg till bok, det blir liksom inte lika bra som om man skriver en bok från början. Informationen i boken är jättebra, men det flöt liksom inte riktigt i bokform. Samtidigt så är det en väldigt bra sammanfattning av bloggen, så den är bra att läsa om man inte orkar traggla igenom alla inlägg hon har i bloggen. Som ni märker är jag väldigt kluven i min åsikt om boken.
Det var alla böcker jag kunde hitta på biblan om detta, så nu blir det fjärrlån istället. Tänkte i första hand försöka få tag på Fettskrämd.