Ja just ja, det har jag nog inte berättat om.
Jag hade 9,02 i totalkolesterol, Trig 0,7, HDL 3,13, LDL 5,6. Fastesocker 4,6. Jag skrev in värdena på Annika Dahlqvists blogg och hon tyckte att jag hade utmärkta värden. Men tyckte läkarna på sjukhuset det? Närå, totalkolesterolet ska ner under 5. De skiter i hur kvoterna är och stirrar sig blinda på totalkolesterolet. Jag fick recept på Ezetrol. Men där går gränsen! Simvastatin kan jag ta ett
tag men aldrig Ezetrol.
Jag råkade bli inlagd 1 vecka när jag hade börjat jobba, var väldigt trött och hade hjärtklappning mm. Det gjordes en ny kranskärlsröntgen och arbets-ekg. Allt var bra, förutom kolesterolet, då. (Det var då de skrev ut Ezetrol). Förmodligen var jag väldigt stressad,det var mycket på gång samtidigt. Så, nu väntar jag på kallelse till återbesök. Ska bli intressant hur kolesterolvärdet är då. De ska ta leverprov för att se om Ezetrolet påverkat levern. Jo, de ska få ta det, kan ju vara bra att se om de
andra medicinerna påverkat levern. Sen får läget avgöra om jag avslöjar att jag inte ens har hämtat ut Ezetrol. Ja, så är läget idag.