Du menar att vikten kan påverkas sekundärt (t.ex. i mitt fall genom att jag inte är så hungrig och lättare kan äta mindre)? Ja, och jag tror inte det gäller bara vikt heller. Utan ju mer man kan "normalisera" sin kropp och sitt leverne, desto mer normaliserar sig nog diverse uppfuckade kroppsliga processer och tillstånd också. Och med ett "normalt leverne" menar jag inte direkt samhällnormen. Mer Grok-normen.
Jag har ju styrketränat förut, men då var det mer isolerade övningar och inte så mycket för underkroppen och ryggen som det fantastiska marklyftet och inte i kombination med konditionsträning i någon omfattning heller. De försök jag gjort sedan jag började cykla har snart runnit ut i sanden. Tror det här är fösta gången jag fått till nåt ganska heltäckande.
Nu väntar jag bara på den dagen där all motion och träning ska ha en mer direkt viktminskande effekt också. Hittills har det ju varit mest stoppande.
Men oavsett om det händer hoppas jag att jag slipper hungern i fortsättningen och att det kanske t.o.m. kan bli så att jag kan känna riktig mättnad igen.