Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 03:07:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur tränar NI?  (läst 7006 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« skrivet: 2017.03.06 - 17:49:11 »

Det kryper fram mer och mer att folk håller på och smygtränar här.  :hmm:

Kan inte ni som tränar/motionerar dela med er lite av hur och vad ni gör, varför ni gör det och hur ni tycker det funkar, om ni har några mål o.s.v.? Nivå spelar ingen roll. Från promenader och rehab till crossfit, bootcamp eller värre. Kul att höra och få lite idéer.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2017.03.06 - 18:21:46 »

Kan ju börja då.

Alla vet ju att jag cyklar. Tankarna kring det är att jag ska försöka träna mer och inte bara kajka runt i samma fart hela tiden. Planen är att inte cykla lika ofta (typ varje dag), men istället fler långa turer med mervärde i form av natur- och kulturupplevelser och att få se nya platser och att försöka lägga in lite intervaller också. Jag vill gärna bli snabbare nämligen (snabbare kommer längre).

Vill också ge plats för fler promenader. Tenderar att knappt gå en meter under sommarhalvåret utom när jag plockar bär och svamp. Det är inte bra, varken för kroppen rent allmänt eller för benstommen. Har även tänkt gå vissa promenader med rygga och slänga i en vattendunk. Orsaken är att jag blivit känslig i axlar o övre rygg efter armeländet och tror jag kan behöva träna lite inför svampsäsongen. Bättre att få ont på promenaden än i skogen.

Styrketräning har jag ju kommit igång med igen. Den här gången ska jag inte släppa det över sommaren, även om jag antagligen kommer att dra ner på frekvensen när man kan vara ute mera. Funderar på att utnyttja utegym för vissa saker. Försöker göra så få isolerade övningar som möjligt och utnyttja kroppen som motvikt när det går. Övningar med vikter är nu biceps, axelpress och marklyft. Biceps tror jag jag kan skippa om jag kommer igång med chin- och pull-ups. Så kvar blir två övningar med vikter. Samt vissa övningar med medicinboll, men det är inte vikter på det viset. Hoppas också få tillgång till sandsäck, något jag provat en gång och upplevde som både roligt och effektivt.

Så - hålla uppe styreketräningen, promenera mera, cykla längre och effektivare är väl mina mål för året. Samt att inte pressa med styrketräningen. Hellre göra rätt med lättare vikter än göra illa sig. Det får ta den tid det gör att bli stark. Sammantaget tror jag det är rätt bra och allsidig träning.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig