Nu har jag gått ner mig i syrningsträsket igen. Men jag utvecklas faktiskt och syrar annat än vitkål. Morötter är numera storfavorit. Så enkelt. River på en sån där manuell Moulinex. Sen kan man smaksätta som man tycker. Morötter med massor med vitlök är super. Vitlöken blir mild, som när man bakat hela klyftor i ugnen och åtminstona jag kan sätta i mig många utan att bli kinkig i magen. Morötter med färsk ingefära fick jag recept på av Sindri på KiF. Urgott. Blanda sådana morötter med äppelmos till revbenssjällen - att dö för.
Så gjorde jag en laddning med allt, ingefära, vitlök och tärnade äpplen. Den är det krut i! Starkt som sjutton, men gott! Äpplen satt verkligen piff. Ska testa bara ingefära och äpplen nästa gång. Man vill trots allt inte ha vitlök till allt.
Idag fick jag skörda senaste experimentet som jag oroat mig för att det skulle gå snett. Men det gjorde det inte. Syrade hela cocktailtomater med rödlök. Visst är det fint?
Ännu finare blir det när lagen klarnat igen. Bottensatsen grumsade till det när jag hällde upp det.