Jag vet!
Men tror du inte att jag gjorde fel! Kolla upptill hur listerna sitter. Jag satt upp den vänstra först. Sen gick det ju inte att mäta från taket hur högt den högra skulle sitta eftersom det är ett meningslöst hål där. Så jag tog en trälist jag hade liggande och la den ovanpå den vänstra listen, såg till att den var i våg med ett vattenpass, drog ett blyertsstreck längs med trälisten, kollade noga att toppen på den högra listen var i nivå med strecket, markerade första borrhålet och kände mig jättesmart, värsta hobbyfixaren. Först när jag satt på konsolerna såg jag att det såg konstigt ut. Jag hade dragit strecket OVANPÅ trälisten som låg ovanpå den vänstra hyllisten och strecket kom alltså halvannan cm för högt. Den högra listen sitter högre.
Nu slumpade det sig så att om jag flyttade ner konsolerna ett snäpp på högra sidan så blev hyllorna i våg i varje fall. Häpp!
Tur som en tokig! Tror jag låter det vara även om nedersta hyllan inte blir så låg som jag tänkt. För riskabelt att borra nya hål så nära de första. Då får jag nog börja om och fylla de gamla hålen med sånt där husfixsurrogat och nån måtta får det vara.
Det där är så typiskt mig. När saker och ting funkar, då går det undan och jag missar just på de grejer som inte borde vara något problem, det jag mycket väl vet hur man gör.