Jaha. Då var man fattig igen då.
Jag lät mig (väg-)ledas av försäljaren. Berättade om min otur med kortlivade maskiner. Han tyckte inte den frontmatade, utan en av de två maskiner de hade med 5 års garanti. Ljög han inte för mig så ska garantin täcka förslitningsskador, det är bara sånt som uppenbar klumpighet som är undantaget, typ att man tvättar jeansen med en stor gråsten i fickan. Den ena var en Whirlpool, men det märket har jag ju redan dålig erfarenhet av, så jag valde den andra, en Elektrolux. Fick inte 20% för den var redan kampanjvara och den rabatten var högre.
http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/tvattmaskin/TW41K7138/electrolux-tvattmaskin-tw41k7138Rätt nöjd faktiskt. Den har sån där ångfunktion och det verkar ju rätt bra. Men försäljaren hade inte snurr på detaljerna riktigt, den har 1300 varvs centrifug och han sa 1200, men det är ju bara positivt. Sen missade jag själv att den är på 7 kg. Har haft 6 förut. Vet inte om det är bra eller dåligt. Bra kanske, för jag tvättar ju mot bättre vetande trasmattor och sånt. Och ibland har jag faktiskt önskat något större, men för det mesta skulle mindre räcka.
Gissa vad som kommer att gå sönder efter 5 år och en dag! Kanske ska man felanmäla veckan innan för säkerhets skull.