Blir så trött. Maskinen har funkat alldeles umärkt bara jag kommit ihåg att skjuta för den plastplattan som håller igen luckorna till trumman manuellt. Så såg jag att det stack ut prylar där kring mekanismen. Först var det bara ludd jag lyckades pilla bort, men sen var det en massa hår som var fastsnott. Antagligen från daghunden jag hade. Hon hårade nåt hemst.
Jaha, säkert därför den slutat fungera tänker jag och tar då fram en antik medicinsk pincett som jag räddade från en gammal förstaförbandslåda som stått på vinden sen kriget. En sån där lång en, men än 1 dm, superbra. Börjar dra loss håret - och tappar pincetten som åker ner bakom trumman.
Har tvättat några gånger och det har gått bra - tills idag då fruktansvärt rassel uppstod så jag fick stänga av maskinen. Så nu är min undring, brukar det finnas nån inspektionslucka så man kommer åt att pilla ut saker som ligger under trumman eller måste man meka sönder hela maskinen? Vill inte dra fram den i onödan för jag har svårt att klara av det själv.
Mest sur över den förlorade pincetten faktiskt. Den var suverän till allt möjligt. Efter dagens olåt lär den inte vara brukbar även om jag får ut den.