Jag har flera år fått någon slags konstiga utslag på magen, eller snarare mellangärdet. De ser ut som någon slags lindrigare brännskador, typ av solen eller som att jag blivit skållad, väldigt röda. I början var de rätt små men blir större och större och mer och mer besvärande. Först trodde jag de kom av friktion. Brukar spänna på mig en del grejer när jag cyklar och jag tänkte att remmarna skavt kanske ihop med att jag varit varm och svettig. Men jag fick dem även i vintras och då cyklade jag ju inte p.g.a. armbrottet.
Det är olika hur ofta de kommer, men de sitter i en vecka kanske och efterråt är huden lite brunaktig, precis som efter en brännskada. Det svider numera när jag tar på dem. Huden känns varm där och aningen upphöjd. På mellangärdet är de alltid långsmala, ett par cm breda och uppåt decimetern långa, ser faktiskt ut som om jag fått ett par rejäla piskrapp. Men nu har jag börjat få på andra ställen också. Har haft på insidan av ena underarmen. De var mindre och i princip runda. Som enkronor eller femkronor, en lite flock. Hade nyss de vanliga piskrappen på magen, de är nästan är borta, och nu har jag fått ett på indsidan av höger överarm. Det är stort och ovalt och ganska besvärande eftersom det svider när armen rör sig. Just ja, ibland får jag på ena bröstet också. Halva boobiesen blir illröd.
De tycks komma där man har finare hud alltså. Men det kan ju vara en slump bara.
Mobilbilden har dämpat ner det hela lite. Det är ilsknare rött och som sagt aningen upphöjt, som om huden var lite svullen. Någon som haft något liknande och vet vad fasiken det är?