Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 12:11:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Torktumlaren luktar mögel  (läst 10116 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« skrivet: 2016.06.07 - 23:48:40 »

Vi tabbade ju oss när vi reste bort en vecka över Påsk. Glömde ett helt lass med blöta handdukar i tumlaren och när vi kom hem stank allt. Handdukarna har vi fått bukt med. Men tumlaren! Det går inte bort. Och allt man torkar luktar svagt av mögel. Är det bara att köra skiten till skroten, eller finns det något smart man kan göra förutom det uppenbara? Rensat filter och städat värmeelementet har jag gjort. Vad tror ni om att dränka in en handduk i bikarbonat och ättika och köra den där i? Skulle det kunna döda alla mögelsporer?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016.06.08 - 00:19:39 »

Ättika tror jag på och högsta temperatur. Du behöver inte handduken. Kör den tom.

Kan ju glädja dig med att det finns värre problem. När jag bodde hemma hade vi en tid råttproblem i källaren, de kom in genom nåt avlopp. En granne hade tvättat hela dan och när hon plockade det sista ur centrifugen hittade hon en mycket platt råtta där. Hon fick tvätta om alltihopa.  :biggrin1:

Jag blev livrädd när jag såg ämnesraden på mailet om ditt inlägg. Trodde vi hade ännu en katastrof i huset. Puh! :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2 skrivet: 2016.06.08 - 01:49:03 »

 :lmao: Då vaknade du till va!  :bg:

Jäklar att hitta en råtta i tvättmaskinen! Och vilken hemsk död den fick!  :cry:

Men om jag bara häller ättikan i maskinen rinner den väl bara ner liksom. Det blir ju ingen spridning på den? Om jag tar med handduken tänker jag att det sprider sig lättare runt i maskinen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2016.06.08 - 08:24:42 »

Det svischar ju runt när du kör maskinen. Men när jag tänker efter, min gamla maskin blev skinande ren när jag gjorde så. Min nya blir inte det. Kanhända är det skillnad på hur effektivt de känner av tvättmängd. Jag menar om den nya knappt pumpar in nåt vatten när den är tom. Men är det så borde man ju i så fall lägga i fler än en handduk. Hur som rekommenderad en försäljare att jag skulle göra så. Men jag ska testa med lite trasor i få se om det blir bättre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #4 skrivet: 2016.06.08 - 16:04:18 »

Men Hemul, nu dillar du om tvättmaskin! Kolla ämnesraden igen.  :lulz:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2016.06.08 - 16:24:01 »

Ja? Jag har väl ingen jäkla torktumlare!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2016.06.08 - 16:30:15 »

 :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2016.06.08 - 20:06:55 »

skulle köra med  en dyblöt handduk med ättika!  Tror det fungerar bra!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #8 skrivet: 2016.06.10 - 15:32:07 »

Igår körde jag en handduk indränkt i vatten, ättika och bikarbonat. Det tog några timmar för den att gå torr. Men det luktade fräscht i badrummet. Dock en stickande doft när jag stack näsan i handduken. Så den får gå ett varv i tvättmaskinen också. Förhoppningsvis har jag löst det.  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2016.06.10 - 23:02:43 »

Det var ju enkelt!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544