En del smarta saker köpte jag tidigt, som t.ex. en 10 liters rund järngryta. Men jag nöjde mig med en enda gjutjärnsstekpanna. Sen jag började lowcarba har jag införskaffat både en stooor panna och en pytteliten, lagom till omelett för en. Båda används mycket. Hur mycket smartare hade det inte varit att skaffa allt sånt från början så man fått maximal glädje av prylarna.
Sånt kostar pengar. Men det finns ju småsaker också som man har känt till men aldrig unnat sig. I vintras köpe jag en enkel julienneskärare för en dryg femtilapp. Den använder jag nästan dagligen. Det är så enkelt och smidigt jämfört med att försöka finstrimla med kniv eller meka ihop och sen diska nån krånglig apparat om man har en sån. Det blir så mycket godare att steka finstrimlade morötter och andra rotfrukter! Palsternacka blir t.ex. jättegott. Och sen förstås de populära LCHF-grönsakerna som squash. Är helt såld på såna här hopfrästa röror. Visst ser det gott ut? Och det var det också.
http://www.kitchentime.se/sv/p/julienneDet är också jättegott att knapersteka en stor tova morot så den blir krispig som tillbehör.
Tänkte bara tipsa. Billigt, enkelt och gör maten godare.