Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 10:44:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: extra "högt" skal till mobilen?  (läst 6925 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.11.05 - 07:30:40 »

eller tjockt, hur man nu ska uttrycka det. har ett batteri med dubbelt så många Ah som normalt, det är betydligt tjockare. men det är det ett stort hål i nu som jag täckt med eltejp. vet ni nåt ställe där man kan köpa såna? vet att de inte har lösa där jag köpte batteriet och det funkar inte att googla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.11.06 - 06:41:15 »

Gick det sönder när du vurpade? Tyvärr är det ju så med batterier att de kan förlora hemskt mycket kapacitet när det får en smäll. Makens ramlade ner en våning i trappen och det såg ut att ha klarat sig bra först. Men sen har det bara blivit sämre och sämre. Tillslut höll det inte ens en timme. Så du kanske ska kolla efter ett nytt batteri också, så du är beredd när/om det börjar hända ditt batteri. Men det där med skal vet jag inget om tyvärr. Var det en Samsung du hade?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.11.06 - 07:51:13 »

samsung s3. visste inte det med battarier och smällar, tack. men ingen fara. har ju originalbatteriet också. jo, telefonen sprack i delar när jag ramlade. hade den väl i handen. batteriet hoppade ur. hade jag inte haft ficklampa i fickan hade jag nog inte hittat alla delar bland löven. både bakstycket och batteriet är svarta. phonen är vit, så den såg jag.

märkligt ändå hur tåliga mobiler är. tappat den förr. inte så här, men på stengolv och så. startade direkt när jag mekat ihop den. nu hade den ju flugit en bra bit.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2015.11.06 - 18:54:13 »

Men var försiktig när du laddar den nu då. Håll den under uppsikt. Batterier kan bete sig underligt efter såna smällar. Särskilt om den har spruckit i höljet också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2015.11.06 - 19:53:06 »

vadå? kan det typ explodera? börja brinna? jag brukar ladda när jag sover, på ett bord bredvid sängen. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2015.11.06 - 19:59:29 »

och jag ska köpa en vissepipa! en sån där som satt på flytvästar förr. vi kom in på det när jag var på den där festen i skogen och vi satt och väntade på killen som skulle komma med maten som gått vilse. visade sig att han gått vilse i stan, men vi trodde ju att han irrade runt i skogen.

jag är ju för det mesta ute och ränner sent, t.o.m. på nätterna. även om det var i stan jag trillade var det på en bakgata och jag kunde nog ha fått ligga där ganska länge om det hänt på natten. En visselpipa känns som en rätt bra grej att ha, särskilt när man går i skogen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6 skrivet: 2015.11.08 - 01:37:15 »

Ja, det skulle ju kunna börja brinna. Det händer ju ibland med "friska" batterier också. Telefontillverkarna skyller oftast på piratladdare eller skadade telefoner.

Visselpipa kanske är smart det också. Men jag har aldrig tänkt på det för torra land. Däremot på flytvästen så klart.

Nä, nu måste jag nog gå och nanna kudden. Håller på och vänder dygnet till nattjobb, men det känns som jag börjar dra på mig migrän. Så nu får det duga med vändandet. det år gå som det kan imorgon...

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.024 sekunder med 23 databasfrågor.