Någon som provat och lyckats med det? Till min fasa har mina Vivo Barefoot fått en stor reva. Den bara fanns där när jag tog fram dem nu, har inte använt dem sedan i höstas och märkte aldrig skadan fast den måste ha tillkommit då. Det är som en stor trekantig flig som ser ut som om den skurits ut med kniv, så jag fattar inte riktigt hur det kan ha gått till. Den trekantiga fliken är kanske 4 cm lång och sitter lågt ner på skaftet.
Jag satt på cykellappar och det verkade funka, men nu har de lossnat. Det är väl för att det förstås inte är gummi i stöveln utan någon slags plast.
Casco gör något som heter Liquisole och sen finns nåt amerikanskt guck som heter Shoe Goo. Ungefär samma pris men hälften så mycket i tuben från Casco, men har fördelen att Clas Ohlsson har det, så man slipper frakt. Båda kostar runt hundringen.
Någon som testat och vet hur det funkar och hur man gör? Ska man limma på en laglapp, typ en bit cykelslang, för att hålla ihop det hela eller blir cementen tillräckligt stadig för att hålla ihop revan? Det står för båda att man kan laga hål i gummistövlar, men det är ju skillnad på ett litet stickhål och en lång reva som jag har. Är det som vanligt lim så skulle man absolut behöva "armera" med något, men jag vet ju inte om det är det.
Nu har jag ju de där andra stövlarna jag köpte på granngården förra året som jag också kan gå i utan att få ont, men de är ju i tjock neopren och skulle nog vara fruktansvärt varma nu. Vivosarna funkar att gå i blött gräs med och som ormskydd trots revan (om inte ormen hugger just där då
), men jag skulle ju inte kunna vad i mer än ett par cm djupt vatten med dem.
Är det idé att höra med en skomakare tro?