Har ivf kommit så långt att jag börjat läsa hundböcker. Håller på med en bok om valpar av Cesar Millan. Han listar en del giftiga växer och har en länk till en amerikansk djurskyddsförening som kan vara nyttig.
There are also a few very common house-plants that can be toxic to dogs, including
Aloe vera
Asparagus fern
Bean plants
Cactus
Caladium
Dumbcane
Hydrangea
Indian rubber plant
Lilies
Mistletoe
Philodendron
Poinsettia
Potted chrysanthemum
Umbrella plant
Various ivies
Weeping fig
Don’t forget your backyard in this process. Like houseplants, several common yard plants and trees are poisonous to your puppy, including
Autumn crocus
Castor bean
Foxglove
Hibiscus
Hyacinth
Japanese yew
Jerusalem cherry
Kalanchoe
Larkspur
Lily of the valley
Morning glory
Nightshade
Oleander
Precatory beans
Trumpet vine
Tulips
Wisteria
The ASPCA’s excellent website offers a more comprehensive list of toxic and nontoxic plants, as well as tips on how to spot symptoms of poisoning.Ivf krukväxterna är ju sådana vi också har. Min berner blev förgiftat av Philodendronblad en gång. Det var jätteläskigt. Han var vuxen och hade aldrig rört några krukväxter, meb nu snaskade han tydligten i sig ett sånt där jätteblad, som lossnat och låg på golvet antagligen, när han var ensam. Han hade spytt upp det också, det var så jag förstod. Han låg ivf som en sfinx, stel som en pinne i kroppen, jag kunde inte ens rubba hans huvud med milt våld, musklerna var som fiolsträngar. Ögonen stirrade och saliven rann. Sent var det förstås så jag ringde giftinformationen och bad om ursäkt för att det gällde en hund. Men de var snälla och talade om att det kunde bli så här läskigt men brukade gå över på några timmar. Och det gjorde det. Men jäklar så skraj jag var!
Den där sajten var bra! Där står både om växter, mat som kan vara giftig för djur och allt möjligt annat. Macadamianötter var nytt för mig. Och tulpaner! Det skulle man väl aldrig tro iom att vi kan äta dem.