Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:23:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Förbättra greppet på textil  (läst 26247 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2015.04.08 - 10:56:04 »

 :shock: har du så små händer Hemul!? själv har jag storlek 9.. ibland 10  du kan ju tänka dig hur svårt det är att hitta tjejiga arbetshandskar!  :bang_head:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2015.04.08 - 14:06:11 »

Varför vill du ha tjejiga arbetshandskar? Jag skulle vara glad att jag kunde välja från hela sortimentet grabbiga.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2015.04.09 - 11:09:08 »

 :mad_roll: när man hela sitt vuxna liv varit tvungen att välja ifrån de grabbiga handskarna så är det inte lika roligt vill jag lova! .. jag ääääälskar de där arbetshandskarna med rosa inslag och gärna nån fin ros... men det är då så extremt svårt att få tag i ett par ajg kan använda 

men hör och häpna så har jag faktiskt lyckats med just det nu  :yay: hela 2 par faktiskt!  :nod-yes: så här ska man äntligen få känna sig lite "feminin" i trädgården  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #18 skrivet: 2015.04.09 - 13:29:08 »

Jaså  trädgårdshanskar. Jag skulle fortfarande vara glad. Det är fortfarande ganska få modeller om öht görs i damstorlek. Det är inte roligt att ha för stora handskar när man t.ex. ska hantera maskiner heller. Fumlig blir man, inte bra.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2015.04.09 - 14:07:44 »

nej det har du rätt i!  tycker det har blivit mycket bättre på senare år med det där.. arbetshandskar i mindre storlekar... och trädgårdshandskar i större!  :flirting: körde alltid med fodrade handskar förr... blir väldigt fumligt.. men då satt handsken i vart fall kvar.  :nod-yes: men i dagsläget har jag inga problem att hitta grabbiga arbetshandskar.. de är enbart de tjejjiga som släpar efter av nån konstig anledning.  :blink:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2015.04.14 - 01:15:52 »

Meeen vad bra! :clapping: Det ska jag köpa till mina neoprenhandskar som jag har vid paddling i svalare väder! De hade någon variant på antihalk när jag köpte dem, men de är svinhala nu efter bara någon säsong. Irriterande! Och så ska jag sätta det på mitt liggunderlag så det slutar glida omkring i tältet på nätterna. Minsta lilla sluttning så glider man iväg och ligger och spjärnar mot tältduken.

Hur mycket går det åt till ett par handskar Hemul? Fundrar på hur många jag ska köpa...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2015.04.14 - 01:42:12 »

Jag veeet! Finns massor man kan ha det till.  :clapping:

Gick inte åt mycket. Flaskan är 9 cm hög och innehållet är nu 1/2 cm från toppen. Minns inte om den var sprängfull från början. Det stod att man skulle ha på flera gånger, men det sket ju jag i, så jag får antagligen förbättra så småningom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #22 skrivet: 2015.04.14 - 05:35:57 »

Jamen perfa! Det får bli en svart flaska för mig.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2015.04.14 - 05:37:44 »

Men ska du göra ett helt liggunderlag kanske du skulle ta två i alla fall.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2015.04.14 - 05:43:15 »

Fast jag behöver ju inte göra prickar på hela underlaget. Jag gör bara lite ränder på den tredjedel som är i mitten. Där jag har mesta vikten. Den är sydd med kanaler på längden så det blir bra med en eller max två ränder per kanal. Minns inte hur många kanaler det är men det är inte många. 7 gissar jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2015.04.18 - 23:41:02 »

Kom på ytterligare en användning, en väldigt självklar. De halkiga mobilskalen kan ju lätt förbättras med sock-stopp! Har letat efter ett gummerat skal, men det behöver jag ju inte göra längre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #26 skrivet: 2015.04.19 - 19:45:43 »

Så klart! Man kanske skulle sätta det på grabbarnas kalsonger också. Så inte jeansen halkar ner hela tiden!  :lmao:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #27 skrivet: 2015.04.19 - 20:13:17 »

Blir säkert uppskattat.  :rolleyes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #28 skrivet: 2015.04.24 - 10:57:53 »

Så klart! Man kanske skulle sätta det på grabbarnas kalsonger också. Så inte jeansen halkar ner hela tiden!  :lmao:

 :lmao: :lulz: Heeeeelt rätt tänkt!!  :thumbsup: :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #29 skrivet: 2015.05.13 - 00:02:57 »

Asså, det här var för bra för att vara sant. Greppvänliga, tunna och smidiga handskar med mobilfingrar. Kedjan hoppade av och jag tänkte mig inte för utan trixade tillbaks den med handskarna på. Sen såg de inte så käckt gullysande ut längre.

Men då tillgrep jag min nya favoritprodukt Vanish! Fick ligga i blöt i Vanish och tvättmedel ett tag. Det mesta gick bort men inte allt. Gnuggade in Vanish-gel på fläckarna som var kvar och de blektes framför mina ögon. Handskarna såg ut som nya. Jätteglad gav jag mig ut med mina fina handskar bara för att upptäcka att nu var inte mobilfingrarna ledande längre! Duh. :worried:

Men så började jag fundera om man inte kan fixa ledande fingrar själv också. Och det kan man!

http://conductivethread.ca
http://www.electrokit.com/lilypad-konduktiv-sytrad-rostfritt-9m.48638

Givetvis beställde jag. Här ska göras många ledande handskar!  :clapping:

Återkommer med rapport.

Men jag kan ju passa på att slå på trumman för Vanish. Hittills har det tagit bort allt, t.o.m. hunddiarré på ljus trasmatta. Mattan är för stor för att tvätta i min maskin och ren desperation sprayade jag på Vanish efter att att torkat upp det jag kunde med pappar i hopp om att få bort den värsta stanken. Nästa gång jag tittade var bajset borta och lukten också. Mattan låg hoprullad i flera månader innan jag kom mig för med att tvätta den utan att sprida några obehagliga dofter.

Häromdagen renoverade jag mina första Vivoskor som är i ljusbeiget och ljusblått skinn, nubuk och canvas. Gel på tandborste och lite vatten tog jag och skrubbade loss. Torkade av med fuktig trasa efterråt. Nya ser de inte ut, men helt rena! Gamla jord- och gräsfläckar bara försvann.  :thumbsup:

It's magic!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544