Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 19:27:46 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Försäkringskassans utredningar  (läst 3611 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« skrivet: 2015.01.06 - 06:32:14 »

Försäkringskassans utredningar förlänger sjukskrivningen, har man kommit fram till i en ny studie. Det framgår inte av texten varför så är fallet, men en hemul gissning var att det beror på att utredningarna knäcker folk. Men det var fel. Det är därför att utredningarna ofta leder till någon typ av rehabiliteringsinsats, som alltså tar tid och försenar återgången till arbetet.

Vet inte hur man ska tolka det. Eftersom det är fuckkassan som står bakom är det väl inte frågan om sjukdomsrehabilitering utan arbetsrehabilitering och alltså med största sannolikhet värdelöst. Och troligtvis knäckande.  :tongue:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1 skrivet: 2015.01.08 - 18:25:21 »

Morsan bröt benet och var helgipsad när mellangrabben var precis nyfödd. Sjukskrivning blev det ju så klart. Minns inte hur länge, men hon var ju gipsad i två månader, så det var nog minst 3 månader sjukskrivning. Om inte mer...

En månad efter att hon hade börjat arbeta ringde fuckingkassan och meddelade att de hade påbörjat en utredning inför hennes återgång i arbetet. Så det verkar som att de försöker hålla samma strålande kvalitet på sitt arbete ännu.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2015.01.08 - 22:18:43 »

Ha ha!  :lulz:

Varför i hela friden skulle någon behöva några speciella åtgärder för att kunna börja jobba efter någon månads sjukskrivning?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3 skrivet: 2015.01.08 - 22:39:14 »

Ja du Hemul... Försäkringskassans vägar äro outgrundliga.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!
Sidan skapades på 0.023 sekunder med 22 databasfrågor.