Hittat en toppentjänst, MightyText. Man installerar en app på mobilen. Sen går till en sida hos MightyText på stordatorn, loggar in med det gmail-konto man använder på mobilen (tror det funkar utan gmail också, men det var så det blev för mig). Man ser en sida som är mer eller mindre en kopia av hur SMSen ser ut på telefonen. Man kan alltså läsa gamla SMS och skicka nya. När man skickat ett mess dyker det upp som skickat på phonen också.
Tycker det är toppen, helt suveränt faktiskt. Vi messar en del inom huset här där jag bor, seriösa saker alltså, och då är det jobbigt att sitta och fippla med touchtangentbordet. Jag skriver rätt snabbt på ett riktigt tangentbord, men med det lilla touch är jag långsam och det blir mycket felslag (phat finger syndrome...). Lättare om man behöver kopiera och kistra in saker också, som det ofta är just med de här husmessen.
http://mightytext.net/RnvDGMBJupp, det är en affiliationslänk. Men det enda jag får är att prova Pro-versionen gratis om tillräckligt många laddar ner appen via min länk. Så om ni tänker testa kan ni väl gå hit med phonen och klicka på min länk. Tror inte det funkar annars. Är hemskt nyfiken på att testa pro, för jag är redan helt såld.