Åh, tack för hjälpen att söka datorer!
Själv har jag just varit ute och trampat lite mer ihärdigt. Både asfalt och i skogen. Jätte roligt! Tog en cache också.
Jag tog med batteripacket och laddade telefonen samtidigt som jag cyklade. Kom nämligen på att jag hade dragit ur batteriet under middagslagningen. Så GPS på och skärmen på ganska mycket medan jag geocachade, och ändå laddade telefonen så fint. En himla bra grej den där telefonhållaren. Den har ingång för laddsladd och med väskan på styret har jag ju inga problem med att göra av batteripacket någonstans. Så något stress med cykeldator är det ju inte längre. Fast jag vill nog ha en ändå.
Igår cyklade i ca 9 km i geocachartempo. Idag körde jag själv i lite högre tempo och då blev det 13,7 km.
Jag jobbar kväll den här veckan som kommer nu. Och cykel får man ta före kl 06.00, mellan kl 9.00 och kl 15.00 och efter kl 18.00. Vilket passar mig alldeles utmärkt under kvällsveckorna.
Lyset funkade för övrigt riktigt bra. En bra funktion är att baklyset fortsätter att lysa ett bra tag efter att jag har stannat. Så man syns om man stannar vid vägkanten. De gammeldags dynamocykellysena var ju kass just av det skälet, att man blev osynlig om man stannade.