Jaha, den här "organic"-stevian var du inte kostnadseffektiv. Den börjar redan ta slut och det har bara gått 13 månader, inga 7 år den här gången!
Jag tror den är lite svagare men fr.a. är det nog att den är så mycket godare. Man kan göra sötare utan att det blir äckligt. En annan omständighet är väl att jag inte är så restriktiv på kolisarna som för 8 år sedan då jag köpte den förra påsen heller. Blir bär eller fruktsallad varje dag periodvis och då använder jag stevian. Tycker det är så gott med den där såsen som blir om det får stå och safta... Gjorde ju en massa rabarbersylt också och där var det matskedar stevia som gällde. Jäpp, jag har blivit en gottegris!
Nu har jag ångest över om jag ska tordas beställa den stora påsen på 1 lb med tanke på tullen. Men jag tror jag ska göra det.
½ lib kostar 483:50
1 lb kostar 690.65
Så jag "sparar" 276.35 på att köpa dubbelt så mycket på en gång. Om frakten är densamma sparar jag 205.95 på att bara behöva betala frakt en gång. Sammanlagt 482.30 alltså. Så mycket tror jag inte tull och avgifter går på, så det borde inte bli någon förlust även om jag åker dit.
Eller? Hjälp!
Fan också, dollarn har gått upp! Jag räknade ju på samma frakt som förra året i dollar och då skrev jag $24.75 = 160 SEK och nu är det 205.95 SEK.