Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 14:34:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Magproblem  (läst 16169 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2014.01.11 - 18:42:25 »

Idag var det normalt så jag törs ge mig ut på en cykeltur.

Det är en till grej som liknar det gamla precis. Även om det inte är riktig diarré (mer krämigt :tongue:) så är det som om det aldrig tar slut. Man känner direkt att finns mera och så får man vänta en stund och gå igen. Och igen och igen. Så brukar inte tillfällig diarré vara. De spruttar det ju på tills det är slut liksom.

Ska väl inte måla fan på väggen, men tänkte att det är bäst att förbereda sig ifall att. Tänker inte gå lika länge som förra gången en gång till. Alla medel är tillåtna!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2014.01.11 - 18:44:41 »

:there: Usch, det verkar ju inget vidare.  :shake_head: Jag förstår att du är orolig.
Nu är det ju dig det gäller men jag måste inflika att mina magproblem var superkonstiga. Blev otroligt gasig och det luktade surströmming! I normala fall gillar jag ju surströmming men vill inte att mina fisar ska lukta det. Sen varierade konsistensen också men mest lös, t.o.m. riktigt lös så jag stannade hemma från jobbet. Men det gick över och jag hoppas verkligen att det gör det för dig också.

Mitt luktar också konstigt! Svavel, tror jag. Som bränt hår.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2014.01.11 - 18:44:53 »

Jobbigt. Samtidigt har du ju något att berätta för läkare om det blir värre/ inte går över. De måste ju kunna kolla om det är någon speciell bakterie, så du får rätt sorts antibiotika isf.
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #18 skrivet: 2014.01.11 - 18:56:51 »

Ja, svavel är nog rätt beskrivning på lukten. Magen är bra just nu och jag är inte lika gasig men när det kommer så luktar det svavel! Mellan varven är det krämigt för mig också. Men jag slarvar ju med laktosen ibland. Gillar inte laktosfri grädde med kerragenan i så jag kör vanlig men kommer inte alltid ihåg att ta laktas. Min man har också problem med laktos och han märker direkt om han slarvat.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2014.04.28 - 23:51:31 »

Det gick över. Hade diarré ett par perioder till, men sen dess ingenting - ta i trä. Vad mera är, jag böhöver inte längre äta surkål för att magen ska funka. Så summa summarum så är magen bättre än den varit sedan jag fick den där bakterieinfektionen för x antal år sedan. Fattar som vanligt ingenting, men det är väl bara att tacka och ta emot. :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #20 skrivet: 2014.04.29 - 09:10:44 »

Jag tror det är att du motionerar som ger den extra lilla skjutsen för magen i rätt riktning. Först att du hittade rätt medicin av en slump. Sen kosten och nu motionen. Det kallas positiv spiral!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #21 skrivet: 2014.04.29 - 13:57:40 »

Men motionerat har jag ju gjort i två år. :confused3: Fast att det är någonslags positiv spiral på gång är jag också rätt övertygad om.

En annan lustig grej. Sitter och känner mig lite ovanligt nödig just nu. Joooo! Ni vill visst veta!  :lulz: Ivf var det det som fick mig att inse detta. Förr hade jag absolut inte känslig mage, fick äta tämligen jättestora mängder av sånt som lök och vitlök för att märka någon nämnbar reaktion. Men sen när magen blev konstig slutade jag reagara öht. Nu har jag börjat göra det igen. Mycket vitlök blev det i går... Vet inte om det är positivt eller negativt, mest konstigt bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #22 skrivet: 2014.04.29 - 19:32:39 »

Hmm, jag vet inte om det är friskt att inte reagera på mängder av lök.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #23 skrivet: 2014.04.29 - 21:48:35 »

Det är ju det jag säger, när magen var konstig reagerade jag inte alls även om jag åt massor med lök. Nu reagerar jag ungefär som förr, dvs jag reagerar om jag äter väldigt mycket men inte om det är mer normalmycket.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #24 skrivet: 2014.04.30 - 11:49:11 »

Och DET är nog mer normalt. :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #25 skrivet: 2014.05.19 - 16:09:47 »

 :max-shock: håller du på att normaliseras?????
Loggat



Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544