Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 14:46:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hjälp med kålrotsrecept?  (läst 15343 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #15 skrivet: 2013.09.19 - 23:13:49 »

Å nej!  :smack_head:

Jag bestämde mig för att den var oätlig och knöt in den i en plastpåse. Sen fick jag bråttom för jag skulle på ett möte och ville hinna ta en cykeltur först. Först när jag läste här kom jag ihåg kycklingen. Den hänger i sin påse på handtaget till ugnsluckan och nu är jag dötrött och nästan naken, inte fan orkar jag gå ut med den nu och inte vill jag stoppa den i frysen heller när den hängt där och mojat sig hela kvällen. Hmm. Dubbla plastpåsar kanske är lösningen. :goggle:

Letade febrilt och förgäves efter kvittot, för jag har för mig att man får dubbla pengarna tillbaks på Willys om nåt är dåligt, men man bör nog ha kvitto. Fast jag kan ju ta med den dit i morgon kväll när den gonat ett helt dygn och dänga den i disken så kassarna spricker. Det borde också vara rätt effektivt. :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #16 skrivet: 2013.09.20 - 20:32:16 »

Blev det något affärsbesök för kycklingen?  :crazy:

Vilken middag jag just åt!  :worshippy: Jag skivade kålrot med osthyvel och skickade in i ugnen med lite lök klyftor och ett par klyftor pressad vitlök samt italiensk salladskrydda och en god dutt olja. Helt suveränt och sköter sig självt bortsett från att man får röra några gånger. Har gjort så med potatis många gånger men kålrot som är lite fastare var nog ännu bättre. 18,2 kolisar blev det så inget för den strikte lchfaren men funkar för mig.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #17 skrivet: 2013.09.20 - 22:00:58 »

Nej, men jag köpte faktsikt ny kyckling. Var där för att köpa vitkål bara men jag var ju sugen på kyckling nu och då visade det sig att de hade extrapris på färska kycklingben. Bra picknickmat att ta med sig, så jag köpte två paket och steker upp alltihopa nu. Få se om jag kan låta bli att äta av det ikväll. Har inte så stora förhoppningar. :shy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544