Jag är så nöjd med den här ryggsäcken att jag måste tipsa om den.
http://www.clasohlson.com/se/Ryggs%C3%A4ck-18-liter-Asaklitt/31-5016Den är välgjord och har massor med bra detaljer. Avhåll med nät mot ryggen. Det är gott om luft mellan nätet och själva ryggan, man blir alltså inte svettig. Höftbälte och bröstrem. För mig räcker det att spänna bröstremmen för att den ska sitta som en smäck på ryggen och inte röra sig. Två nätfickor utvändigt och ett antal småfickor invändigt och i lock och botten. Ett regnskydd finns gömt i en ficka i botten, det har de glömt att skriva ut, bara tur att jag hittade det. Det finns gott om ringar och stroppar på utsidan så man kan fästa t.ex. en regnjacka där. Ringarna på bärremmarna är jättebra att ha. Jag hakar fast en vattenflaska där så hänger den lätt åtkomlig på ena sidan av bröstet och den skumpar inte heller. Utmärkta spännen och remmar. Det är lätt att reglera längden på remmarna medan man går.
Enda missen är att den saknar sån där expanderfunktion så man kan stoppa i lite extra om man behöver. Den är lite trång i halsen, om man säger så. Det var en sån jag ville ha, men jag kroknade på att försöka jämföra alla hundratals olika som finns och ganska dyra är de också. Å andra sidan finns ju de här ringarna och stropparna, så nog får man med sig grejerna.
Helt oslagbar för 299 spänn tycker jag. Obs att det är just den här lilla som är så perfekt. Fick inte samma vibbar av de större. Tycker t.o.m. den är snygg. Bra färg också! Det är bra med signalfärger i skogen så man inte tappar bort grejerna när man ställt ifrån sig dem. Förr körde jag alltid med fjällrävengrönt men har insett hur dumt det är.
Kanske bör säga också att det alltså rör sig om en liten säck. Igår hade jag en liten kylväska, sån där för en 6-pack, lätt hopklämd, svambok (rätt stor inbunden), och en tunn fleecetröja. Lite fler småsaker hade man kunnat klämma ner och kanske en riktigt tunn jacka också, men sen är det stopp, ivf på insidan.