Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 18:58:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 15   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vägen från sockerhelvetet.  (läst 95075 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« skrivet: 2013.07.03 - 14:56:08 »

Jag är sockerberoende. Jo det har jag vetat länge. Men nu under våren satte jag stopp. När kosten består av pasta.mjölkchoklad,pizza,matpaj,potatischips,fikabröd och allt annat man kan stoppa i sig i den vägen då får man börja fundera. :blink: Så nu har jag inget bröd,ingen choklad eller sånt hemma. Jaja man har lyckats gå ner i vikt i alla fall. dock en del kvar.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2013.07.03 - 18:49:45 »

Och det var inte lite du gått ner heller! Går det bra med sockersuget ockå?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #2 skrivet: 2013.07.03 - 19:05:16 »

Det är olika. Hade en dag i helgen då jag frossade i socker och kolhydrater. Kommer inte bli den sista gången är jag tvärsäker på. Jag vet inte vad som är bäst. Jag försöker vara strikt men det känns som att det begränsar lite. Nu kanske jag är på den nivån då jag borde minska på mjölkprodukterna. Men vad äter man om man inte får har mejeriprodukter i såsen. Vetemjöl är ju värre . Tomatsås är ju inte gott att äta jämt heller. Choklad och chips är livsfarliga för mig. Kan stå och titta i hyllan med dessa produkter.Ibland funderar man på om man skulle beställa hem veckans mat via postorder. Typ  Linas Matkasse. Bara för att slippa se allt man inta ska äta.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2013.07.03 - 19:16:48 »

Låter jobbigt. Från vad jag läst mig till verkar det vara lite olika hur folk hanterar det där. De flesta tar väl bort allt, men en del verkar tycka att det funkar bättre om de får nåt litet sött, inom rimliga gränser då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #4 skrivet: 2013.07.03 - 19:22:49 »

Man är lite skraj för att sluta med 200 gram mjölkchoklad om dagen igen. Vem som helst kan ju se att det inte går i längden.Visst jag äter även mörk choklad typ 86 % kakao men jag vet hur det slutar. Har lurat mig själv ett antal gånger. Jag har läst Bitten Jonssons Sockerbomben och där fick veta ett och annat. Dock känner jag att jag ej kan äta enligt den boken. Då får jag ju inget kvar att äta  :max-shock: Så nu försöker jag hitta en variant som passar mig och det är så man ska göra har jag tolkat det som.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2013.07.03 - 22:19:42 »

Då kanske du ska gå cold turkey. Blir du triggad bara av söta saker eller av allt med kolhydrater?

Såg ett program på TV (tror det var på TV ivf) från Bittens hälsohem. Blev lite förvånad för där satt sugar junkiesarna och käkade gröt. Hon var redan då inne på LCHF, så jag tyckte det var lite konstigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #6 skrivet: 2013.07.03 - 22:57:09 »

Nä inte bara söta saker. Potatischips är en del av " drogen". Så jag måste vara noga med att känna efter hur jag reagerar på det jag äter. Cold turky har jag aldrig hört talas om.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2013.07.03 - 23:08:55 »

Lägga av helt på en gång alltså. :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #8 skrivet: 2013.07.03 - 23:17:46 »

Aha! Ja det är väl typ det jag gjort. Äter mest Kål i olika form,fisk,kött och kyckling. Mejeriprodukter äter jag med. Kan unna mig frusna bär ibland men annars skippar jag frukt helt.Rotfrukter äter jag inte utom någon råriven morot någon gång. Ost äter jag.Man ska väl inte ät något från charken egentligen men jag äter rökt skinka ibland samt bacon. Men inget mjöl eller gryn baserat. De flesta ovanjordgrönsaker.Ja det är väl så jag äter.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #9 skrivet: 2013.07.04 - 13:36:13 »

Folk säger att de blir så pigga när det äter enligt LCHF. Och de blir ännu piggare när de tränar. Har inte känt av någon sådan effekt. Vet inte om det kan vara min tidigare utbrändhet eller min Asperger som jag har i botten. Jag är alltid trött. Enligt prover har jag inte problem med för låg ämnesomsättning fast det ligger i släkten. Inga prover ger nåt sånt. Och testar man blodvärdet är allt som det ska.  Säger de i alla fall. Vete fan om de kan så mycket på vårdcentralen. Verkar ju vara hobbyläkare där.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #10 skrivet: 2013.07.04 - 16:59:34 »

Snygg ava har du nu ivf. :surprised:

Ja, jag hör till dem som blev pigg och frisk(are), men på vikten bet det inte som enskild åtgärd. Det verkar som om kosten har lite olika effekt på olika människor och tyvärr är alltför många snara att tro att det de själva upplever är allmängiltigt.

Men, du har inte hållit på så himla länge. Mer kan hända än.

Posted from my phatPhone using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #11 skrivet: 2013.07.04 - 19:10:42 »

Nu du! Snygg du e!  :clapping:

Jag blir helsänkt när jag kapar kh. Har varit skitsömnig hela veckan, för att jag har försökt dra ner lite till. Igår slutade det med att jag var "tvungen" att köpa 100g Kalle Fazer.  :whistle: Oerhört gott och jag blev pigg igen. I säkert 15 minuter. Sen var jag lika trött igen.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #12 skrivet: 2013.07.04 - 19:33:03 »

Det är jobbigt det där. Jag är ju inte pigg när jag äter Kolhydrater heller. Jag får väl glädjas åt att vikten minskar i alla fall  :party_teddy:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #13 skrivet: 2013.07.04 - 20:14:54 »

Jag ser ingen vikt på Snorkfröken. Var tittar man?  :confused3:
Loggat
Snorkfröken
Full Member
***

Smörklickar: 1
Offline Offline

Antal inlägg: 239


Var är Mumintrollet?


« Svara #14 skrivet: 2013.07.04 - 20:42:39 »

Eftersom jag inte äger någon våg så kan jag inte uppge någon vikt. Tyvärr.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Sidor: [1] 2 3 ... 15   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544