Här kan du bli glad igen då.
http://www.kostdoktorn.se/ar-lchfare-enkelspariga/comment-page-1#comment-283370Förresten, en kommentator, Jonas A, säger i den där tråden:
"Påståendet att "Orsaken till att lågkolhydratkost fungerar så bra för viktminskning är att det minskar aptiten och ger en automatisk minskning av kaloriintag" börjar dyka upp allt oftare även från "frälsta LCHF:are", tyvärr även från Doc[...]"Det har doc alltid sagt. Det får han väl gärna tro, jag delar hans uppfattning till en del, men jag tycker det är beklagligt att han helt ignorerer att alla inte alls får minskad aptit. Hur tänker han att de där med att äta sig mätt på riktig mat ska funka för viktnedgång om man inte får den där effekten på aptiten? Fast jag antar att han ignorerar problemet eftersom han inte har ett svar och det rubbar cirklarna kanske.
För att utveckla vad JAG tror, fast det bryr sig väl ingen om
, är det att LCHF funkar klockrent på minst tre typer av människor.
A) De som blir så där stoppmätta av 100 g biff och en matsked bea
B) Sugar junkies
C) De som levt i stort sätt uteslutande på junk men inte nödvändigtvis socker. Snabbmat, hel- och halvfabrikat. Jag minns att det i början fanns folk som bad om råd om hur man steker an köttbit. De hade aldrig gjort det. Kött var korv och i bästa fall färs. Vuxna människor med barn. Tacka fan för att de både mår bättre och blir smalare om de behöver. Men det hade nog hänt på tallriksmodellen också, bara de börjat laga mat från råvaror.