Nädå, jag kan äta medans om det är så. Jo, men det var så jag tänkte, trycka en banan direkt innan. Ska testa det nästa gång. Jag inhandlade en stooor klase KRAV-bananer på Willys idag som förberedelse för experimentet.
Jag äter för det mesta kolhydratfri frukost och cyklar innan middagen med potäter, så det är kanske lite tomt. Det var därför jag kom att tänka på det. Jag vet inte om att trampa fort på pedalarna räknas som explosivt, men det är ju med sånt de säger att det brister.
Det finns en länk till en lång radiointervju med Phinney här någonstans, från tiden innan han började mäta ketoner och verkade väldigt vettig. De hade testat lowcarb på cykellaget vid universitetet. Den stora skillnaden, efter omställningan, var att när de tidigare hade spurtat när traffikljusen höll på att slå om till rött bromsade de i stället. De hade inte vad som krävdes för den där spurten. Om jag minns rätt var de utehålligare istället. Det är ju inte riktigt samma sak, jag vill ju inte spurta utan cykla i samma takt med snabbare trampning och lägre belastning, men lite relaterat ändå.