Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 17:15:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433570 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1095 skrivet: 2015.10.07 - 19:15:19 »

Bra!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1096 skrivet: 2015.10.08 - 19:44:22 »

Tack!  :bg:
Idag inget sötsug. Ingen vägning heller. Fullt upp hela dagen. Klippte en jobbarkompis, gick hyfsat bra idag.  :whistle:
Håller på att trasslar med ett fall av mobbning (inte jag utan en 12 åring som mobbas) och nu kan det hända att förövaren avancerat från mobbare till ungdomsbrottsling...  :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1097 skrivet: 2015.10.08 - 23:07:59 »

Jobbar du med ungdomar?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1098 skrivet: 2015.10.09 - 13:30:37 »

Nix en kompis har en son som av ngn anledning blir mobbad... Skolorna är ju så multietniska att det är som gjort för trubbel.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1099 skrivet: 2015.10.09 - 18:18:09 »

Stackars lille kille. Hoppas det fixar sig.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1100 skrivet: 2015.10.10 - 09:30:34 »

Det hoppas jag också.

Rond tre mot sötsuget igår kväll - hela kvällen. Bara delvis vinst eftersom jag åt upp hela tre apelsiner på raken och senare blev det bär med kesella och keso vilket iofs är helt ok. Ska äta rejält med protein idag och se om det slutar... Jag går inte ner eftersom de senaste dagarna med sug har jag ätit mer kalorier, mer fett.
Antar att det är hormonerna den tiden på månaden som ställer till det eller så vet jag inte vad det är...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1101 skrivet: 2015.10.10 - 13:19:46 »

Din dåliga karaktär?  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1102 skrivet: 2015.10.10 - 13:48:20 »

:tongue_wag: Nä för hade det varit min dåliga karaktär hade den raskt marcherat iväg till affären och köpt kakor och godis medan min "goda" karaktär istället åt apelsiner med både fibrer och vitaminer i, och iofs de nu så farliga antioxidantena.  :max-shock:  ;) :fork_off:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1103 skrivet: 2015.10.10 - 14:18:22 »

Det behövde du ju inte eftersom du redan fyllt lagren med en massa smask.  :biggrin1:

Det är bara antioxidanter som tillskott (vad nu skillnaden består i). Vad jag förstår har de bara testat ett par sorter också. Men det är oroande. Jag käkar ju selen. Det är ju både ett mineral och en antioxidant. Vet inte hur man ska se det i det här sammanhanget.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1104 skrivet: 2015.10.10 - 14:49:18 »

Jag tar det med en nypa salt. För många år sedan när c vitamin blev farligt hade de i en studie get mössen så groteska mängder c vitamin att hade det varit en fullvuxen människa hade den behövt käka typ 50 kg apelsiner på en dag för att komma upp i det. Det handlar kanske lite om att äta lagom doser....? Jag hade fortsatt äta selen i normal dagsdos.

Hörru mitt svullande av apelsiner uppgick till 245 kcal varav 51 kolisar så jämfört med 3000kcal kakor och godis ligger det nog i lä!  :flirting:  :bg:

Hittar inte almenackan jag skrev i när jag började men det måste ju ha varit godisfritt 7-8 v nu. detta trots ett kök som är rörigt och inte speciellt rent pga renoveringen vilket normalt hade varit en lysande ursäkt att trycka i sig vad som helst som är snabbt och kaloririkt....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1105 skrivet: 2015.10.10 - 16:05:22 »

Jag svullar torkade äpplen just nu. Det är så mysigt att ligga i sängen och titta på film och knapra. Märker inget av det, fast jag säkert kan sätta i mig mostsvarande 4-5 stora äpplen ibland.

Har just varit ute och hämtat mer råvara. Det har ju varit kallgrader nu så då tycker jag jag lika bra kan ta det som är kvar innan de blir förstörda. Är så larvigt. Grannarna plockar inte ivf, kanske tar ett och äter när de går förbi, men de flesta gör inte ens det. Ändå känner man att man inte kan roffa åt sig för mycket för vi är ju många som ska dela...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1106 skrivet: 2015.10.11 - 01:08:34 »

Men jag måste be att få påpeka. Jag har inte skrivit att jag gör bananpannkaka med husk i. Ägg och banan utan tillsatser annat än kokosfett att steka i. :nonono:

Nu har jag också smakat bananpannkaka! Utan husk. Och gissa var? De var provsmak på CG! Tror det var äggen som skulle säljas. Det var asgott ju! Häftigt också att de demonstrerade riktig mat som inte kom ur ett paket. Ja, hon förstörde ju det goda intrycket lite genom att spruta på BOB-sylt, sån där extra vidrig som är i liksom en ketchupflaska, inte tillstymmelse till minsta bärdel där inte. Jag gick ivf tillbaks och komplimenterade henne för just detta, att de var roligt att se något riktigt demonstreras istället för löjliga produkter. Hon blev glad, tror jag.

Nu måste jag genast testa själv, fast det är farlig mat för mig (gott men inte mättande). Nu undrar jag bara, jag brukar ju frysa banan i skivor när jag ser att jag köpt för mycket. Det borde väl gå bra att ta sån va? VA?  :fork_off:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1107 skrivet: 2015.10.11 - 09:53:52 »

Bara att prova!!!!! och sen berätta om det gick bra.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1108 skrivet: 2015.10.11 - 14:42:19 »

Mina bananpannkakor smakade ju knappt alls banan.  :mad_roll: Sedan började en engelsk kompis propagera emot att stoppa ngt i smeten för i England har man minsann bara saker ovanpå.  :rolleyes:  Där har man smör på tex, faktiskt ganska gott. Tror jag ska mosa banan och ha ovanpå en gång...

Vägning först nästa vecka, vätskebalansen är helt off idag.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1109 skrivet: 2015.10.11 - 15:30:56 »

Smör och SOCKER ovanpå är jättegott!  :w00t:

De jag fick smaka smakade inte heller banan. Hon sa att hon använde en liten banan/ägg - låter rätt bananigt tycker ju jag. Konstigt att smaken försvinner.

Jaja, fusket börjar redan. Det kunde man ju vänta sig. :whistle:
Loggat

Sidor: 1 ... 72 73 [74] 75 76 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544