Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 17:02:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433559 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1080 skrivet: 2015.09.27 - 14:03:56 »

LOL Ja det där var ju inte lchf precis. Men du stekte väl rotfrukterna i smör kanske? ;)
På (K)IFokus då.
Jag använder smör faktiskt, bara i mindre mängd. Usch jag har ju inte reggat på 1,5 år. :max-shock:

Ok here we go...

Veckovägning

Veckans resultat:

Nu: 89,2

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -19,5 kg
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1081 skrivet: 2015.09.27 - 14:15:43 »

Jo, smörstekt. Med gräddsås till köttet.  :tongue:

Varför KiF? Vad är det för fel på vår PM-funktion om jag får fråga?  :crazy:

Men så jäkla mycket har du väl inte gått upp? Hur mycket vägde du som lägst förut? Kommer inte ihåg alla kringelikrokar här. Dessutom skiljer det ju bara ett par kilo på oss och det är bra, för då kan du försöka jaga ifatt mig och jag får hålla mig undan.  :clapping:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1082 skrivet: 2015.09.27 - 14:42:52 »

Öh den är säkert utmärkt men har aldrig skickat eller fått ett här, duh. Jag vet RTFM.  :lmao:

Jag var nog nere runt 75 som bäst, uppe på 96-97 för en månad sedan.

Ja nu ska du akta dig.  :mad_viking: Hoppade över mitt veckoliga vin pga förkylningen som resulterade i att inget fanns hemma. Och du kan ju sluta dricka bärs nu då.  :lick:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1083 skrivet: 2015.09.27 - 20:14:24 »

:rolleyes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1084 skrivet: 2015.09.29 - 20:42:46 »

Ätardag idag eftersom det blev väldigt klent med mat igår. Undrar hur mycket kcal det var i min kebabsallad förut, inte jättemycket fett men inte magert heller precis, ett par hårdkokta ägg slängde jag i också, det var det enda jag orkade göra... över 5 tim senare är jag fortfarande ganska proppmätt så jag får skippa kvargen jag tänkt ha som kvällsmål.
Handlar bara hem exakt det jag ska ha ingenting extra så jag har blivit ganska tråkig matmässigt egentligen... men vad ska man göra när man faktiskt inte blir sugen.. Brukar bli sugen på ananas ibland, förut iaf så jag kan ju köpa hem en burk och ha på lut. 2 puddingar kvar i kylen så det där med en gång i veckan håller fortfarande.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1085 skrivet: 2015.09.29 - 22:10:13 »

Vadå? Äter du vad du vill en gång i veckan eller så mycket du vill av det tillåtna?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1086 skrivet: 2015.09.30 - 09:16:28 »

Tillåten mat enligt mig hybridkost. Dvs Dukan + lite fetare köttsorter, mer fett, lite bär och ett par frukter i veckan. En avokado kan slinka ner också.
Gårdagen var inte tillräckligt mycket fett eller kolisar för att det skulle bli viktuppgång av det.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1087 skrivet: 2015.10.04 - 09:30:53 »

Viktrapportering: Jag väger exakt samma som förra veckan vi denna tiden, kanske för att jag var ute och åt en burgare igår kväll och vin till det,  :lick: ville inte krångla på en stor restaurang där de hade mycket att göra, ej heller för ens sällskap att börja med jag äter inte det här och inte det här etc. Innan dess hade jag gått ner lite.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1088 skrivet: 2015.10.06 - 19:59:29 »

På måndagen vägde jag ytterligare 1 kg, så över två kilo upp på en middag cheezus...  :max-shock: Kan man verkligen fylla på hela glukogenförrådet + medföljande vatten på en middag? Iofs både bröd och pommes men ändå.. Sedan var ju lingonveckan på g också och innan dess går jag aldrig ner i vikt precis.
Nåväl Nästa vecka lär ju bara kunna bli en förbättring.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1089 skrivet: 2015.10.06 - 20:22:52 »

Du. jag gjorde nåt liknande igår. Ibland blir min mage som ett stort hål som inte går att fylla. Var borta på fika och glufsade i mig massor med kaffebröd fast jag inte ens tyckte det var gott. Brukar numera smaka, men inte vräka i mig. Det har var sånt som jag egenligen avskyr. Bl.a. munkar från en marknad. Riktiga munkar är gott, men det har var såna där med tjockt med sockerkristyr på och på toppen av det ytterligare en topping. Åt ivf inte de som hade ett lager nonstop överst. Fy fasiken! Sen blev det ju riktig kvällsmat hemma och sen vidagades hålet i magen till den milda grad och jag först åt lite efterrätt bestående av en stor klick CF med smulade torkade päron på (en höjdare!) och sen avslutade jag det hela med a 1½ burk matjessill med resten av CFen. Och jag var fortfarande jättehungrig men det fanns gud ske pris ingenting mer som var lätt att äta och tillräckligt gott. Kokta ägg göre sig icke besvär när det blir så där. En bit över 87 vägde jag i morse.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1090 skrivet: 2015.10.06 - 20:29:53 »

Ja massor med kaffebröd liknar ju inte dig...
Samma lathet/kräsenhet räddade mig igår när jag fick ett avgrundssug efter socker, för lat för att handla, visste ej heller vad jag isf skulle handla för det var inget speciellt jag var ute efter. Kunde ju bakat en kaka men var för lat. Tryckte i mig en rejäl portion vilket inte ens hjälpte men somnade sedan. Idag fick jag mensen och suget är borta.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1091 skrivet: 2015.10.06 - 20:32:49 »

Hade hellre käkat mat men man tager vad man haver!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1092 skrivet: 2015.10.07 - 08:40:17 »

89,6 en del av vattenvikten hänger envist i. Det jag fick igår var bara en fuskmens så nu tar det säkert ett par dagar innan den riktiga sätter in och då går jag ner.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1093 skrivet: 2015.10.07 - 10:12:21 »

Blev av med ungefär ett kilo.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1094 skrivet: 2015.10.07 - 18:28:33 »

Samma eländiga visa idag med sötsuget men tji fick det, åt mat!  :fork_off:
Loggat
Sidor: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544