Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 19:12:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433671 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1050 skrivet: 2015.09.21 - 05:40:37 »

Du har rätt, det är mindre fett men eftersom jag inte äter tillräckligt just nu går det bra. Fettfri majjo är oätlig!  :puke1: Igår blev det lowcarb/dukan/paleo men det spelar ingen större roll när man ligger på bantningsnivå i kcal.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1051 skrivet: 2015.09.21 - 11:27:09 »

Men kan du inte lika bra äta MINDRE riktig majjo dårå? Vatten med konsistensgivare mättar väl inte ivf. Det måste ju vara fettet i lättmajjon som gör det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1052 skrivet: 2015.09.21 - 13:17:59 »

Nja fast då blir det väääldigt lite majjo om man jämför en fetthalt på 35% och 80%...  :mad_roll: En av bovarna när jag gått upp i vikt är just majjo (ja och kakor, godis) så den ska ju helst inte vara för god. ;)
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1053 skrivet: 2015.09.21 - 14:41:38 »

Kanske du ska låta bli sånt då.  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1054 skrivet: 2015.09.21 - 18:14:57 »

Lättare sagt än gjort när kroppen skriker efter kolisar och annat.  :rolleyes:  Vilket den faktiskt inte har gjort på senaste... De gånger jag har tänkt på att köpa hem ngt gott har jag utan vidare kunnat motstå...
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1055 skrivet: 2015.09.24 - 13:48:13 »

Förkyld.  :tongue_wag: Normalt skulle jag antagligen ha släpat mig ner till mataffären och köpt kakor etc för att det är "synd om mig" men icke.
Mentalt är det mindre kämpigt nu än för 3 år sedan när jag rökte och hela mina luftvägar i princip kollapsade och en förkylning lätt kunde vara i över en månad. Numera är det betydligt kortare historier som regel.

Rasade ner drygt 6 kg i början men nu står det helt still sedan flera veckor men jag är faktiskt nöjd eftersom det har samma effekt som lchf men utan att jag blir hysteriskt sockernödig efter ett tag utan socker. Nu har jag tre desserter, low sugar high protein från willys, som är jättegoda. De första 3 har jag ätit upp, en i veckan ca, de här andra har nu stått ett par veckor så jag får nog snart kolla datum på dem... normalt hade de varit borta för länge sedan.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1056 skrivet: 2015.09.24 - 14:14:38 »

Menar du? Jag märkte absolut inte ett skit när jag slutade röka och jag var kedjerökare. Flera paket om dan var ingen match för mig.  :cool:
Nu snusar jag ju iofs, men det lär ju inte påverka luftvägarna.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1057 skrivet: 2015.09.24 - 16:17:21 »

Nädå det är sant. Allergierna var värre, doftallergin är kvar men nu kan jag äta fisk var och varannan dag det kunde jag inte för 1-2 år sedan utan att det kliade, så det verkar som om det sker gradvis förbättringar på sikt. Nu har jag ju astma i grunden (som barn) vilket gör det fysiskt mer opassande för mig att röka än för dig kanske..
Inte för att flera paket om dagen kan ha varit megalattjo för din kropp heller.  :crazy: :party:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1058 skrivet: 2015.09.24 - 17:11:54 »

Jag tror dig. Tycker det är märkligt att jag inte märkte något. De flesta brukar ju hosta mindre efter att först ha hostat mer. Ingen skillnad för mig, jag hostade inte när jag kedjerökte heller. Jag var en naturbegåvning på området.  :cool: Inte fick jag bättre luktsinne heller, vilket jag tycker är mycket tråkigt.

Fattar inte vad det är med min snok. Jag kan nästan aldrig andas enbart genom näsan. Det kan lossna ibland när jag cyklar. Känns lite svällt och jag kan alltid snörvla lite även om det inte rinner. Doktorn har kollat och enligt honom är det inte svällt och ser alldeles normalt ut. Det är det INTE!

Tror det är därför jag har dåligt luktsinne. Tänkte på det häromdan när han som inte tål någonting var här. Hade klippt ner en doktor Westerlund och bladen låg i kompostpåsen. Han reagerade direkt och sa att så starkt hade han aldrig känt lukten förut och jag var tvungen att ställa ut påsen i trappen och vädra. Jag kände ingenting förrän jag tog i påsen, trots att jag också kom utifrån och alltså inte var tillvand. Påverkar ju smaken också, så klart. Jag vill ha tillbaks min gamla näsa!  :cry:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1059 skrivet: 2015.09.25 - 11:59:29 »

Men när slutade du röka då?  :blink: Det måste ju vara innan jag hamnade på denna sidan...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1060 skrivet: 2015.09.25 - 13:44:45 »

Runt millennieskiftet. Tror det var 99 men kan ha varit 2000 också.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1061 skrivet: 2015.09.25 - 14:12:23 »

Har du testat att avnända ett rhinohorn ? det kanske hjälper en del med att skjölja med saltad vatten...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1062 skrivet: 2015.09.25 - 14:18:49 »

Noshörningshorn? Var ska jag anända det nånstans då?  :biggrin1:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #1063 skrivet: 2015.09.25 - 16:24:43 »

Var du vill!  :bg:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #1064 skrivet: 2015.09.25 - 16:50:58 »

googla rhinohorn vetja!
det är en norsk produkt. fungerar fint!
Loggat

Sidor: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544