Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 21:34:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433813 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #1005 skrivet: 2015.08.22 - 14:02:56 »

Jo, tack men jag hade aldrig sökt på bananpannkaka utan efter att jag skrivit och frågat sökte jag på bananpannkakor och fick ett recept. På detta viset fick jag ju nu två recept för priset av ett.  :crazy: :bg:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #1006 skrivet: 2015.08.22 - 22:50:34 »

Stavmixern gick sönder så inga bananpannkakor imorgon, men gott var det.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #1007 skrivet: 2015.08.22 - 23:39:43 »

Hann du prova innan alltså? Vilket recept gjorde du?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #1008 skrivet: 2015.08.23 - 12:54:08 »

Det med husk, fast med kli, 1/2 tsk bakpulver, mandelmjöl och vaniljsocker. Ska testa utan bakpulver nästa gång.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1009 skrivet: 2015.08.23 - 14:13:13 »

Hittade du på det själv eller hittade du ett tredje recept nånstans?
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #1010 skrivet: 2015.08.24 - 12:41:20 »

Jag tor jag har kroppsegna betablockerare. Har inte lyckats bli riktigt anfådd en enda gång på cykeln. Det är alltid musklerna som säger ifrån. Ändå är jag uthållig och får inte ont efter och så. Fattar inte. Långsam är jag ju också, men jag tycker att t.ex. i en brant uppförsbacke borde jag kunna bli anfådd. Klart jag andas snabbare, men aldrig värre än att jag skulle kunna prata ganska obehindrat, tror jag.

Förra vändan jag cyklade, i början av sjukdomen alltså, trodde jag att det var att cykla så fort som möjligt som gällde, som byggde kondition och brände fett bäst. Så jag remmade på och hade häftig andning hela tiden, så där så man står och flåsar ett tag efter att man stannat. Så jag har kunnat.

Detta skrev jag, hemul, av misstag och inte stackars Sorla.  :redface:

Och jag läste och läste. Fattade inte första meningen. Vaddå kroppsegna? Vad var det jag hade försökt skriva?!? Sen såg jag! Det var fingerfärdiga Hemulskan!  :tongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

« Svara #1011 skrivet: 2015.08.24 - 12:44:21 »

Men jag måste be att få påpeka. Jag har inte skrivit att jag gör bananpannkaka med husk i. Ägg och banan utan tillsatser annat än kokosfett att steka i. :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1012 skrivet: 2015.08.24 - 13:30:08 »

Jag är ledsen. Jag är för snabb för mitt eget bästa ibland.  :shy:
Loggat

Sorla

« Svara #1013 skrivet: 2015.08.24 - 14:05:47 »

Fast nu var det väl för mitt bästa va?  :look_down:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1014 skrivet: 2015.08.24 - 14:34:22 »

:sneaktongue:
Loggat

Sorla

« Svara #1015 skrivet: 2015.08.25 - 07:02:22 »

Angående flåsandet. Jag flåsar massor om jag tar i för mycket. Det tolkar jag som att hjärtat inte pumpar ut tillräckligt med syre till musklerna och hjärnan så därför försöker kroppen förtvivlat få in mer syre. Så jag tror snarare att du har en fenomenal syreupptagningsförmåga och bra lungkapacitet.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1016 skrivet: 2015.08.25 - 12:27:04 »

Nej, musklerna tar slut först. Det är det som är så konstigt. Jag är ju uppenbarligen seg och uthållig på det viset. Men om jag t.ex. försöker cykla fortare och fortare för att få upp flåset så säger musklerna stopp innan andingen blir särkilt anstängd, kan fortfarande prata typ. Samma sak i läskiga uppförbackar.
Loggat

Sorla

« Svara #1017 skrivet: 2015.08.26 - 06:57:22 »

Det kanske har med vilken sorts muskelfibrer du har. Det är skillnad på långa och korta fibrer, och man kan påverka det med hur man tränar. Vilka som är vilka och ur man ska träna får du googla. Jag kommer inte ihåg detaljerna.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #1018 skrivet: 2015.08.26 - 13:25:01 »

Jo, men har inte det mer med snabbheten att göra, jag menar hur snabbt man rör på spelet? Hur explosiva rörelser man gör? På en cykel paddlar man ju på i ungefär samma takt hela tiden, har samma kadens. Mer kraften man lägger bakom som skiftar.

Men det är säkert så att jag måste träna på att ta i mera. Körde ju intervaller förra sommarn, men kom inte igång igen efter uppehåll. Ändå tycker jag det är märkligt att inte lyckas bli anfådd alls och ändå orka sitta på cykeln en hel dag och pinna på. Långsam är jag ju, men inte pinsamt långsam längre.
Loggat

Sorla

« Svara #1019 skrivet: 2015.08.26 - 19:13:05 »

Nej, det har snarare med explosiviteten och uthållighet att göra. Och om du jobbar med hårdare motstånd utvecklar du högre explosivitet, men om du jobbar längre med medelhård eller lätt motstånd jobbar du mer med uthållighet. Men som sagt, detaljerna minns jag inte.
Loggat

Sidor: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544