Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 09:27:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434477 gånger)
0 Medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #870 skrivet: 2015.02.11 - 12:05:41 »

Ja fy!  :so_mad: Har en månad på mig och klara ut om jag verkligen utnyttjar det så att det är värt pengarna. Det dras ju ner antingen på matinköp eller ngt annat...
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #871 skrivet: 2015.02.11 - 14:44:11 »

Det där stället där kompisen går har ju inte ens ett fullt utrustat gym. Finns lite mattor, några crosstrainers och nån konstig specialmasking. Ribbstolar. Slagpåse. That's it. Inga hantlar, ingenting. Ändå kostar det mer än ett gym tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #872 skrivet: 2015.02.13 - 21:04:27 »

Men varför just rehaben om de ändå inte har med grejer? Eller man kanske kan få bättre instruktioner av typ sjukgymnast? Ett gym har ju allt allt allt (ja utom en boxboll då  :blink: )
Jag gick nog ut lite hårt på crosstrainern sist, idag höll jag ut 10 min!  :clapping: Körde 50 min cardio och en timme gym, det lär straffa sig imorgon.  :whistle: Såg ytterligare ett par ganska överviktiga tjejer, så inte bara jag som är mullig iaf.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #873 skrivet: 2015.02.14 - 04:23:30 »

De har en speciell intriktning. Det har ingenting med styrketräning och kondition att göra utan allt går ut på avslappning, så de använder grejerna de har på att lite annorlunda sätt. Och man går på behandlingar där och träning är ett komplement. Det är det enda som funkat för min kompis, han har t.o.m. flyttat hit till stan bara för att kunna gå där. Men för mig som bara vill komma åt boxbollen är det ju alltför dyrt.

Kompisen visade mig det han gör på crosstrainern. Man ska svänga med armarna och höfterna på ett överdrivet sätt. Jag orkade väl typ två minuter, men jag gick annorlunda när jag gick därifrån. Så jag har försökt göra det själv hemma, bara gå på stället. Det var det som gjorde att jag kom på lite andra övningar själv och jag går ju faktiskt mycket bättre. Så jag skulle nog också ha nytta av att gå där ett tag, men flera tusen i månaden...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #874 skrivet: 2015.02.14 - 11:23:32 »

Det där med att röra på sig rätt eller annorlunda har du en poäng med. Jag tar korta steg för att jag haft ont i ryggen i många år och har börjat försöka komma ihåg att ta ut stegen ordentligt och då får jag faktiskt mindre ont. Så mycket sådant är en ond cirkel som kan brytas. Träningen har förresten än så länge inte gjort min rygg sämre.
Men flera tusen i månaden var ju att ta i!  :max-shock:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #875 skrivet: 2015.02.14 - 11:39:10 »

Det blir billigare sen, men man måste gå på behandling/få instruktioner i början. Sen kan man komma undan med 3000 för ett halvår...  :whistle:
http://www.provista.nu/terapiformer%2Dstretch%2Dout/

Det varkar helflummigt på sajten, men jag fick ett bra intryck när jag var där. Ett väldigt litet ställe är det.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #876 skrivet: 2015.02.15 - 11:16:05 »

Du kan ju alltid köpa ett klippkort, lär dig allt du kan på den tiden och träna sedan var du vill. ;) Det skulle du säkert komma långt på. Din kompis kan ju ställa upp lite som instuktör kanske.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #877 skrivet: 2015.02.15 - 17:10:51 »

Vadå var jag vill? Det finns ju inga billiga gym.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #878 skrivet: 2015.02.15 - 20:23:49 »

Men vad kostar det "billigaste" gymmet däruppe då?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #879 skrivet: 2015.02.15 - 21:04:17 »

Det minns jag inte. Som Friskis & svettis antar jag och där kostar ju ett årskort 2900.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #880 skrivet: 2015.02.16 - 12:54:41 »

Jo det är nog ett minimum....
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #881 skrivet: 2015.02.17 - 01:34:34 »

Då så nu har jag gjort mitt tredje förfettande styrketräningspass. Har drygt dubblat träningstiden per vecka. Nu på onsdag blir det med instruktör, så får vi se hur fel jag gjort allting.  :rolleyes: Tränar igenom hela kroppen varje gång just nu så det blir hyfsat lång pass. Crosstrainer, roddmaskin och löpning som uppvärmning, 50 min totalt. Får paniktvätta träningskläder imorgon om jag kommer åt...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #882 skrivet: 2015.02.17 - 03:29:27 »

Går det bra då? Orkar du?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #883 skrivet: 2015.02.17 - 09:16:08 »

Ja men lite rostig är man ju. Ryggen känner jag av i slutet av träningen men dagen efter brukar den vara hyfsad. Träningsvärk idag. :wacko:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #884 skrivet: 2015.02.17 - 11:23:14 »

Skönt att komma igång. Tror min medicinboll funkar också. Känner lite i magmusklerna. Hade inte väntat mig effekt där, men det var ju bra.
Loggat

Sidor: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544