Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 09:54:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434662 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #855 skrivet: 2015.02.05 - 23:06:46 »

Fast... jag gör ju inte coleslow så ofta så det stör, men surkålen är ju jätteblöt och inte blir det vattnigt inte. Låter den droppa av lite när jag tar upp den med gaffeln bara, inga durkslag eller pressar. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #856 skrivet: 2015.02.08 - 14:48:20 »

Jag kan då åter igen konstatera att ögonmåttet luras efter att ha börjat väga en del av maten... :mad_roll:

Kör fortsatt utan att väga mig en vecka eller 2. Hemulen får leda under tiden.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #857 skrivet: 2015.02.08 - 15:08:46 »

Att inte väga är uteslutet för mig. Dels kan jag inte uppskatta, jo, kanske enkla saker som potatis, men t.o.m. köttbitar tycker jag är svårt. Sen är min moral så klen så väger jag inte passar jag ofelbart på att ta lite extra. Det syns ju inte i alla fall... Nä, inte i bokföringen nej, men på magen.  :shy:

Fast dagar som igår när jag hade en kompis här på mat, då skiter jag i det. Funkar ju inte att stå där och väga upp sin portion liksom. Dessutom drack jag öl, så det så!  :biggrin1: 2 stycken. Sen var de slut, annars hade det blivit 3.  :lick:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #858 skrivet: 2015.02.08 - 15:43:44 »

Nej resultatet lär det ju synas på om man ögonmåttar upp 30-35% extra.... Just smör är lätt att ta extra och det kan ju bli en del vissa dagar.

Precis, jag väger heller inte upp om jag har folk eller är borta, men mycket av tiden äter man ju hemma själv.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #859 skrivet: 2015.02.09 - 09:19:00 »

Nu har jag nappat på en provmånad på gymmet och har tid imorgon em. Inte helt hundra i nackspärren som inte vill ge sig men det får gå. Förkylningen är dräglig iaf.
Ett lustigt sammanträffande är att en kompis ska flytta och sålde 4 kg proteinpulver utan smak igår. Bra på ett sätt eftersom jag ofta inte fyller mitt proteinbehov och kan behöva extra om jag börjar träna.
Sedan kan man väl baka med det också? Tips någon?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #860 skrivet: 2015.02.09 - 15:34:44 »

Sök i receptforumet efter Bakepro eller om det är Bake Pro. Var en hel del recept ett tag. Men hur i hela friden bär du dig åt för att få i dig för lite protein? Har du börjat med måltiderättningar som fettkaffe? :goggle:

Kul med gymmet. Ska du få instruktioner också? En gullig PT kanske?  :flirting:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #861 skrivet: 2015.02.09 - 19:32:28 »

Haha skulle det mot all förmodligen finnas en gullig (manlig) pt så lär han vara hälften så gammal som mig och undra hur i helsike man gör för att bli så otränad som jag.  :tongue: Gick förbi gymmet på vägen hem och kollade vad som var planen för imorgon och allra första gången är det bara prat, vad man vill uppnå, var man har ont etc. Men jag ska leta reda på en crosstrainer om det är ok. Beror på vad för startdatum man ska ha med instruktör kanske....
Kollade in vad tjejer har på sig på gym nu för tiden och det verkar vara löparbyxor som gäller, och mina är i tvätten.  :shock:

Jaha så bakepro är protein då, har jag aldrig fattat.   :smack_head:

Ägg och bacon frukost ger 30g och om man inte orkar laga mat blir det fil med 2 wasa sport och en apelsin/morot till middag(jag vet - inte lowcarb, men det funkar eftersom det inte är mycket kcal, nästan inget protein, så det blir 48g protein totalt till 86kg kroppsvikt, för lite tom om man räknar med en önskevikt på 65 kg och 1g/kg. Risk att jag tappar muskler.
Tänk på att jag är gammal vegetarian (Jag trodde det var det nyttigaste i hela världen då  :whink: ) jag är inte inkörd på att äta mängder med kött och äter dessutom 16/8 vilket minskar mängden mat ofta. Har matleda också som brukar hända en period vid start också. Ingen ork att laga mat heller.  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #862 skrivet: 2015.02.09 - 19:59:44 »

Jag trodde du hade gått tillbaks till mer eller mindre strikt LCHF!  :shock:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #863 skrivet: 2015.02.09 - 20:33:56 »

Det var tanken, men det viktigaste är att ha kontroll på maten samt sluta gå upp i vikt och det har jag just nu. Just nu är ena halvan lchf och sista halvan low kcal, det har bara blivit så, 50-70 kh typ. För lite kcal över dagen men jag har inget större behov av mycket mat på kvällen just nu....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #864 skrivet: 2015.02.09 - 21:11:48 »

Hur åstadkom du det? Det är på kvällen mina behov är som störst. På morgonen kan jag ta nåt litet bara.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #865 skrivet: 2015.02.09 - 22:01:09 »

Jag tappar aptiten i någon vecka eller så in i att jag stramat åt kosten. Nästa vecka blir det nog annorlunda.
På kolhydratskost blir jag mer hungrig när jag tränar också. Vi får se hur det blir.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #866 skrivet: 2015.02.09 - 23:49:20 »

Händer bara mig om jag är rejält sjuk.  :sad:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #867 skrivet: 2015.02.10 - 08:29:25 »

Hehe samma här normalt, bara influensa och magsjuka dämpar min aptit, jag måste i princip vara döende för att tappa aptiten. Bortsett från i början av lchf/lowcarb/neddragning av kcal, men sedan normaliseras aptiten. Men det kan ju vara den periodiska fastan  lite också, jag äter inte innan 11-15 typ, det ska vara 11-19 egentligen men det är olika hur det blir. Idag måste jag äta tillräckligt med mat eftersom det har slarvats med det.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #868 skrivet: 2015.02.10 - 21:28:31 »

Cheezus vad otränad jag är!  :bang_head: crosstrainern var otroligt ansträngande. 3 min sedan fick jag kasta in handuken, det gick bara inte längre.  :rolleyes: Roddmaskinen kan jag föreställa mig att den är bra för mina problem/cirkulation i ryggen. Inga problem för knät som inte kan cykla, lite konstigt... Gjorde bort mig lite, krånglade med att tråckla in fötter på både rätt och fel ställen, alla maskiner ser inte ut som förr.

PTs där verkade vara kvinnliga vad jag sett, så ingen gullig PT lol. Fanns en gullig kille däremot men han är typ hälften så gammal som jag - en påskkyckling.  :flirting:

Ska på möte imorgon em, får se om man kan gå.  :laugh:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #869 skrivet: 2015.02.10 - 23:22:28 »

Crosstrainer ÄR skitjobbigt när man inte är van! Man lyfter ju fötterna så högt, som att ta två trappsteg i taget.

Jag vill börja på rehaben där min kompis går. Där hade de crosstrainer och sån där slagsäck som boxare använder. Det var jättejättekul och skönt! Jag vill träna sånt. Men det är för dyyyyrt!  :mad_viking:
Loggat

Sidor: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544