Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:00:41 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435072 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #795 skrivet: 2014.11.06 - 15:49:55 »

Nu bor jag hos mamma, men inte varit uppkopplad, var rätt trött efter flyttstädningen. 8 dagar kvar tills vi får nyckel till nya lägenheten. Vikten har gått åt pipsvängen men tillbaka på någorlunda kost iaf istället för snabbmat som togs till när köket var nerpackat. Kom iaf på att skivor av kycklingfilé, ost och coleslaw funkar bra som lowcarbsnabbmat. Ska börja regga maten när jag kommit i ordning i det nya. Börjat springa pyttelite men är fortfarande snorig och muskler och rygg stretar emot så jag har tagit ledigt ett par dagar från det.

Missen mår fin fint och har gjort det hela tiden bortsett från att hon var lite stressad ett tag där när saker försvann och hon bara hade min madrass kvar i princip. Då sov hon sig igenom dygnen.

Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #796 skrivet: 2014.11.07 - 05:46:00 »

aaaah skönt du är tillbaka.

maten kommer du väl igång med igen efter allt. Det bara blir så ibland.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #797 skrivet: 2014.11.07 - 09:06:43 »

Jo man får ju ner till matchvikt till jul så man kan synda lite.  :whink: Jisses vad kolisar de redan laddat i affären, måste de börja så länge innan!?!
En liten pojke gnällde och skrek för han ville ha en burk pepparkakor och jag fick nästan lust att instämma lol.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #798 skrivet: 2014.11.07 - 15:13:48 »

Jag är inte ett dugg sugen på jul i år. Har bestämt mig att för första gången i mitt liv inte ens göra skinka. Däremot ska jag köpa några skinkor efter jul när de reas.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #799 skrivet: 2014.11.07 - 18:49:05 »

Ingen skinka!?!  :max-shock: Skojar bara jag är själv ingen skinkfanatiker. Men efter jul passar det minnsan!  :huuh: Kanske någon klurar ut vad som eventuellt är helmuskel(bland de vanliga) för personalen vet aldrig säkert.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #800 skrivet: 2014.11.07 - 19:06:54 »

Det är jag. Men jag har ätit skinka så ofta under året så det känns inget kul i år. Plus att jag är allmänt väldigt antivinter och därmed antijul i år. Plus att jag upptäckte förra året hur billiga de är efter jul, speciellt på konsum. Tyvärr har jag inte koll på NÄR de börjar sänka. Kanske redan på juldagen? Vill ju inte bli helt utan.

INGA vanliga skinkor är helmuskel! De kan vara tumlade av bara ett par stora bitar eller av många små, det vet man inte. Helmuskelskinka måste märkas som sådan. Tumlad skinka behöver inte märkas alls. Tvärtom mot hur det borde vara alltså.

http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,3617.0.html
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #801 skrivet: 2014.11.07 - 20:27:02 »

Men jag vill ha helmuskel!!  :so_mad:
Jo jag minns tråden, ska försöka komma på var man kan få tag på en sådan..
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #802 skrivet: 2014.11.07 - 20:33:52 »

Jag upptäckte ju det hela därför att City Gross hade en hög skinkor i ena änden av kylen med en stor skylt där det stod "Helmuskelskinka". Jag frågade i charken då vad som menades, om andra skinkor alltså INTE var det. De sa att de inte visste, men nog tyckte jag de flackade med blicken. :goggle:

CG är alltså ett bra tips. Om inte annat kan man säkert beställa både där och på andra ställen om man är ute i tid. Skinkan jag såg var förstås betydligt dyrare, men det får man väl räkna med.

Har ju länge tänkt att testa att rimma själv. Man kan beställa orimmad skinka, men ivf CG får bara tag på det till jul. Vad jag nu undrar över är om man då får en riktig skinka med ben och allt eller om det ändå är en nätad och tumlad historia. I år lär det inte bli av eftersom jag är anti,, men måste komma ihåg att fråga om det där innan jag ska till.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #803 skrivet: 2014.11.07 - 20:37:45 »

Ok tack för tipset.

Rättelse, det var inte den tråden jag kom ihåg, vi har dryftat helmuskelskinka i en annan tråd där det fanns ett märke som var helmuskel. Bara det inte var styckmästare larsson bara... :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #804 skrivet: 2014.11.07 - 20:39:59 »

Finns bara den tråden och den här där ordet "helmuskel" används. Säker på att det var här?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #805 skrivet: 2014.11.07 - 20:56:31 »

Kan det ha varit.... :hmm: Jag uppdaterar om jag hittar tillbaka dit...
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #806 skrivet: 2014.11.07 - 20:56:44 »

Jag ska ha helmuskelskinka i år. Det kanske blir "enda julmaten" eftersom det vankas flytt i december men inte tydlig än när i dec. Jag ska lämna över nycklar mm 22 dec.

MEN skinkan är "beställd" hos min kompis. Som får den av en som har egna grisar. Dom ar ett "catering" företag (lagar mat till fester osv) typ restaurang-hemma och dom gör väldigt mycket själv. Visst betalar jag för skinkan men den är SÅ god. Helmuskel iaf!  Rimmat och klar att köras i ugnen!

ville bara skryta litet :)
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #807 skrivet: 2014.11.07 - 20:59:51 »

:w00t:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #808 skrivet: 2014.11.07 - 21:03:45 »

Jamen då är det ju flyttat innan jul iaf, att flytta mellan jul och nyår suger.

Har föreslagit för mamma att vi kunde ha gris i hennes villträdgård i åratal men inget napp.   :lol:

Här var den jag hittade förra året men den är ju kokt med konserveringsmedel och allt.  :badtongue:

Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #809 skrivet: 2014.11.07 - 21:05:11 »

Trist morsa du har!

Vadå här?  :confused3:
Loggat

Sidor: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544