Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 22:47:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435426 gånger)
0 Medlemmar och 18 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #705 skrivet: 2014.08.28 - 14:36:48 »

Yup den funkar! Fast nu kan jag inte använda den på ett tag. Var och pratade med kiropraktorn idag om hur jag ska bete mig innan behandling, så nu ska jag inte ha träningsvärk så jag kan köra löpband men inte ta ut mig för mycket och så ska jag köra stretchövningarna han säger till mig att göra men som han vet att jag glömmer göra....  :bg:

Ska bli intressant och se vad han säger för sist behandlade han 30 kg mer Ary.

79,6  :nonono:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #706 skrivet: 2014.08.28 - 14:38:45 »

Kan vänta lite komplimanger där då! Stretcha är verkligen boring, så jag förstår att du "glömmer bort" det. :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #707 skrivet: 2014.08.28 - 21:39:10 »

Tja nu är jag ju inte där för att han ska ge mig komplimanger för min (icke) gudomliga kropp.  :tongue: Har ju både löst hull, en del flubb, lite bristningar etc, listan skulle kunna göras lång.  :nod-yes: Men förbättringar på det fysiskt hälsosamma planet kan ju diskuteras, dels vägs man på 2 vågar (en under varje fot på samma gång) för att se hur mycket man belastar varje ben, 60-40% etc.

Jaha det börjar väl bli på tiden att göra stretchövningar innan jag "glömmer" dem.  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #708 skrivet: 2014.08.28 - 21:48:37 »

Erkänn bara! Det är PRECIS därför du går dit!  :lulz:

Vad häftigt med vågarna! Visste inte att man kunde göra så. Det ska jag fråga om jag kan få göra också. Har tänkt ta upp det där med rehab igen så småningom och det kan ju vara bra att veta hur mycket jag felbelastar.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #709 skrivet: 2014.08.28 - 22:34:56 »

Det är viktigt att veta hur mycket man felbelastar, hur olika långa benen är (ofta sitter ju problemet i snedbelastning i höft) Vilka muskler som drar en snett mm
Det är därför jag anser att du ska besöka en bra kiropraktor. Alla kollar inte på våg, men de ser ju hur man snedbelastar på hur man står och går. Det kan du kanske inte bli riktigt utredd på just på rehab...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #710 skrivet: 2014.08.28 - 23:04:36 »

Jo, men jag tror inte man kan angripa det från det hållet. Jag vill ju lära mig att inte göra fel från början.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #711 skrivet: 2014.08.28 - 23:18:43 »

Det har du rätt i, men ibland måste allt på plats och muskler "tvingas" att slappna av så att man kan börja om på noll.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #712 skrivet: 2014.08.28 - 23:48:37 »

Jo, det är sant. Min kompis går på ett alternativt ställe som verkar jättebra, det enda som funkat för honom. Men det blir alldeles för dyrt. Han lägger alla pengar på det och det är nog jag inte riktigt beredd att göra.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #713 skrivet: 2014.08.29 - 09:57:23 »

Det behöver som regel inte göra, lägga alla pengar på det vill säga. Ett par behandlingar sedan vet man var man står - vad för problem man eventuellt har och om behandlingen hjälper. Jag som har kroniska besvär fick kanske 3 ggr per år. Men det är hos min kiropraktor i Gbg. Med andra blev det fler behandlingar och dyrt och då gav jag upp och försökte bli i bättre form istället.

Den jag ska till brukar behandla en del gånger men jag tror det kan ha bättre effekt när jag är så mycket bättre till att börja med och har bett honom att fixa så mycket han bara kan på en behandling. Förr var jag lite mer svårbehandlad när jag hade riktigt ont. Sedan gör jag duktigt mina stretchövningar.  :bg:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #714 skrivet: 2014.08.29 - 12:41:05 »

Men det här är inte kiropraktor, utan det bygger på att man själv gör övningar och då måste man ju fortsätta gå där. Är impad av dem efter att ha sett hur mycket kompisen förbättrats. Han blev bara sämre och sämre innan och kunde bara förflytta sig med ambulanstransport till slut
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #715 skrivet: 2014.08.29 - 13:20:05 »

Ujjj då har ju din kompis varit värre än mig till och med.  :eek:

Du kan få mina stretchövningar.  :party_teddy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #716 skrivet: 2014.08.29 - 13:29:11 »

Ja, han har nåt väldigt konstigt som ingen vet vad det beror på. Det är de djupa musklerna, de som man inte känner utanpå, som är helt stela och nerver här kommit i kläm. Han är fortfarande mycket begränsad, kan inte stå någon längre stund eller sitta på en vanlig stol o.s.v. Har aldrig hört talas om något liknande. Tycker det är skräp att det är som det är och att han får bekosta allt själv när han faktiskt blir bättre, något vården alltså inte lyckats åstadkomma på 10 år eller så. Han får ju avstå från precis allting för att kunna betala det. Bor under väldigt enkla förhållanden o.s.v.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #717 skrivet: 2014.08.29 - 13:53:28 »

Men borde han inte fatta deras övningar så han kunde pausa deras behandling och köra själv hemma? Har han provat löpning som visade sig mycket bra för mig?

Sant alternativa behandlingar brukar inte stå högt i kurs i Sverige.
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #718 skrivet: 2014.08.29 - 15:41:57 »

vad heter den där behandligen, vet du det? är bara nyfiken på sånt!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #719 skrivet: 2014.08.29 - 17:36:11 »

Nej, men jag kan fråga. Eller jag kanske kan hitta stället på nätet. Ska kolla sen. Det går ut på uppmjukande och avslappnande rörelse, ingen styrketräning. Men det är inte mesigt heller, han står på en sån där crosstrainer en hel timme, men rör sig då på ett speciellt sätt som gör att han klarar det och de där musklerna mjukas upp. Helt sjukt, han klarar det men kan inte gå vanligt mer än korta sträckor.
Loggat

Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544