Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.25 - 00:50:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435507 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #675 skrivet: 2014.08.17 - 12:19:36 »

77,9 Wohoo under 78 men det är ju bara om jag stannar under som det verkligen är bra.....  :rolleyes:

Ja det finns nog inte några sätt som är fel att göra tomatsås, de är goda allihop och pizzorna med. Lchf pizzan gör faktiskt att jag inte saknar "riktig" pizza.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #676 skrivet: 2014.08.17 - 16:44:40 »

Nämen! Jättebra ju!  :clapping: Men passa dig. Jag saksar på att komma och ta dig nu.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #677 skrivet: 2014.08.19 - 14:49:04 »

Har vi diskuterat microvågsugnar här? Har inte använt det mycket under många år då jag kommit fram till att näringsförlusten blev för stor. Ibland tinar jag mat när det kniper med tid, annars värmer jag mest kaffe med den. Fick den här länken av en väldigt kostmedveten kompis men nu vet jag inte ens om jag vill värma kaffe i den.  :eek:      http://www.powerwatch.org.uk/rf/microwaves.asp
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #678 skrivet: 2014.08.19 - 16:41:55 »

Har aldrig ägt någon.  :cool:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #679 skrivet: 2014.08.19 - 18:37:41 »

jag har och använder den ibland. Tror inte så himla mycket på såna artiklar :)

Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #680 skrivet: 2014.08.19 - 22:01:28 »

Tycker maten blir äcklig i micro. Kommer ihåg när det kom, användes mycket på pubar och så. Kände direkt om maten var micrad. Den blir annorlunda på något sätt som är svårt att sätta tummen på. Har väl att göra med att den värms inifrån kanske.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #681 skrivet: 2014.08.20 - 14:31:05 »

det håller jag med om. Jag lagar inte maten i micro heller men tina är den bra på :)
Och det har räddat oss ganska ofta...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #682 skrivet: 2014.08.20 - 22:54:01 »

Jag lärde mig på TV att man kan tina kött i varmt vatten. Trodde det skulla bli skit, men det blir precis som färskt, inga safter som rinner eller nåt. Man knyter in köttet i en fryspåse förstås. Det är bäst att ta en stor så man kan göra dubbla knutar, alltså två stycken med en bit emellan. Då brukar det klara sig utan läckage. Uppfattade aldrig hur varmt vattnet skulle vara, men jag kör med kroppstemperatur, så det känns vamt mot handen men inte brännande. Fyller man på med varmt vatten ett par gånger så går det jättefort om köttet är skivat eller i mindre klumpar.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #683 skrivet: 2014.08.21 - 01:32:45 »

Det har du rätt i! Hade jag nästan glömt att mamma och sedan även jag brukade göra. Det jag inte hittat lösning på är när man har hela matlådor med sås tex, man har ju inte tid att vänta hela dagen på att de ska bli klara i ugnen eller vattenbad... Pizza kan man ju iaf köra i ugnen. Jag får överväga en diet bestående av enbart pizza.  :dribble:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #684 skrivet: 2014.08.21 - 10:54:24 »

79,4  :shy: Svullade igen... Måste sluta trösta mig med mat så fort det blir minsta lilla jobbigt. Det har varit lite hejsan hoppsan med maten på senaste, nu får det banne mig bli lite "hardcore" lchf! Så får det vara nog med det sockerfria godiset. Nåväl ingen större skada skedd, på den igen. Om jag bara kunde växa 10 cm på längden för då vore jag ju normalviktig.  :whistle:
Jag sprang iaf igår, 14 min, 45 min tot med gång. Ont i någonting i mellanfoten när jag vickar på tårna, dock gör det inte ont i vila eller när jag springer, så enligt internet ingen stressfraktur.  :biggrin1:
Någon som kan det där med hur många procent man kan trappa upp sin träning per vecka utan att bli skadad? Jag känner själv gränser för överansträngning men först dagarna efter när musklerna ger upp helt.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #685 skrivet: 2014.08.21 - 11:50:32 »

Äsch, det är bara normala variationer! Så säger de till mig.  :biggrin1:

Nä, tröstätning måste vara jobbigt. Hoppas du får ha det ojobbigt ett tag då. :rose:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #686 skrivet: 2014.08.21 - 11:59:51 »

Tack Hemulen. Om jag slutar slarva med matlagning borde det ge sig, hur svårt kan det vara att hiva i något i köttväg i pannan och sedan hälla i wokgrönsaker tex  :rolleyes:...,  kommit in i dåliga vanor lite grann. Men aldrig så illa som förr. Men att hoppa över måltider eller sena måltider get kolhydratscravings som sedan inte vill gå bort.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #687 skrivet: 2014.08.22 - 20:40:22 »

78,8 Exakt 10 kg mellan mig och Hemulen nu.

Fiffig som jag är var jag med mamma och åt buffé på pizza hut.  :blush: Tog för mig ordentligt av coleslaw, broccoli och paprika dock, hade grundat med en shake av kli, linfrö mm och gick inte så hårt åt pizzan, så det gick nog ganska bra. Vi gick i stan i timtal sedan, så jag vet inte vad som händer med vikten. Hur som helst går det ju över.

Var på myrorna och köpte en sådan där magträningsmoj, med hjul som man lägger på golvet och slidar ner sedan ska man ta sig upp igen. Misstänker risk för träningsvärk då några av dessa muskler inte använts sedan 80-talet.  :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #688 skrivet: 2014.08.22 - 22:13:33 »

Akta dig så du inte ramlar!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #689 skrivet: 2014.08.22 - 22:57:59 »

Man ligger ju i princip på mage på golvet så man lär ju inte ramla långt.  :biggrin1: Försöker komma på vad fasen de heter så jag kan kolla på en instruktionsvideo om exakt hur detta går till.  :lmao:

Min är annorlunda konstruerad men så här  går det till: https://www.youtube.com/watch?v=BRXL4lHWMu0
Han kommer inte igång förrän 2.20 min in i filmen.
Loggat
Sidor: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544