Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 16:02:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 435073 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #540 skrivet: 2014.06.30 - 09:44:50 »

78,3
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #541 skrivet: 2014.06.30 - 15:47:51 »

Jag tycker alla knep är tillåtna här. Utom skalpell! Knapra på du, det verkar vara succé. Trist bara att inte få bli hungrig ibland. Men å andra sidan är det inte så himla kul att ständigt vara hungrig heller.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #542 skrivet: 2014.06.30 - 16:30:48 »

Jodå jag kör på, ont om hunger är det, nu planerar jag måltiderna efter mig själv och inte när min kropp tycker... Det är inte äckligt att äta, kan fortfarande äta om jag är motiverad att laga mat, jag har bara inga cravings, förutom för viktväktarna toffé häromdagen vilka jag rekommenderar att man äter med måtta.  :rolleyes:
Ständigt hungrig har jag inte varit sedan jag skippade normalkost.  :whistle:

Idag ska det göras lchfpizza för 1 vecka eller nåt!  :bg:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #543 skrivet: 2014.07.01 - 11:34:08 »

78,7. Kanske jag fått tillbaka lite mer vätska i kroppen efter mitt stora glas vatten med en tesked seltin och lite extra seltin på maten. I så fall är det bara bra. Inget större blodtrycksfall igår bara någon liten känning. Kör ett par dagar på detta sedan några dagar utan för att se om de kommer tillbaka. Matmängden har varit samma, för lite, så det är ju inte det enbart som orsakar det. Blev inte pizza igår utan kom först hem typ 22.30 och tog den halva avokadon jag hade kvar med rikligt med majonnäs och vegetarisk kaviar. Då blev jag faktiskt hungrig men det krävs inte stora mängder mat för att bli "ohungrig".
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #544 skrivet: 2014.07.02 - 10:46:48 »

79,5  :max-shock:
Man ska akta sig vad man ber om.  :rolleyes:

Skämt åsido vore det bäst för mig att ha bra vätskebalans, skulle det innebära 1-1,5 kg mer so be it. Inte svullat iaf.

Löpbandet kom hem igår så idag ska det springas!  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #545 skrivet: 2014.07.02 - 12:47:33 »

Nyfiken på hur det går med löpbandet. Ja, mera vätsa är jättebra tycker jag.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #546 skrivet: 2014.07.02 - 20:43:02 »

Sprang lite på det igår men idag har jag hattat och fnattat hit och dit och inte lyckats(Fick möblera om vardagsrummet för att få plats ordentligt med löpbandet). Imorgon blir det ett ordentligt pass för ryggen
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #547 skrivet: 2014.07.03 - 02:30:43 »

Vi inväntar rapporter då.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #548 skrivet: 2014.07.03 - 13:38:07 »

79,5

45 min på löpbandet varav typ 5 min var löpning uppdelat på 4 ggr.   :blush: Hade tänkt prova intervallprogrammet tills jag såg att det går ända upp till 9,8 km i timmen och jag springer på 6,8 i typ 1,5 min, så jag skulle avlida av de 2 mins pass på 8,7-9,8. Men det får bli ett framtida mål. Som det ser ut nu är den  huvudsakliga motiveringen ryggen, så jag kör vackert och med måtta, än så länge inte ont någonstan, ta i trä.. Vaknade upp med lite ryggont efter att inte ha sprungit på 2 dagar, så antagligen är varannan dag ett minimum. Nu känns ryggen bättre, musklerna blir mjukare, cirkulationen bättre.

Blev lite orolig på testkörningen i förrgår när bandet i princip stannade i steget vid nertrampet, men det hände bara om man sprang för långsamt och inte driver steget framåt ordentligt, så idag funkade det utan ngt att klaga på.

Funderade på hur mycket jag har som mål att köra och det är väl inte mer än en timme högst men på bättre fart, att kunna springa längre sträckor än nu. På en månad eller 2 kanske jag klara 15 min intervallprogrammet vem vet.....  :biggrin1:

Omöjligt att säga hur det skulle vara för dig Hemulen, tror kanske du skulle hitta ett i en affär och provköra ordentligt. Upplever dock det lite mer skonsamt än utomhuslöpning, lite mindre belastning, jag får inte håll lika snabbt. När man håller handtagen avlastar det också. Så oavsett vad så skulle du vara mer aktiv på vintern tror jag - förutsatt att man verkligen använder det vill säga.  :whink:
Bandet är av märket Adrenalin och inhandlades för 1499 kr, nedsatt från 3999 enligt Rusta.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #549 skrivet: 2014.07.03 - 15:02:11 »

Vill det inte stanna när du går då, bara när du springer?
Loggat

Sorla

« Svara #550 skrivet: 2014.07.03 - 15:45:42 »

Det är ju lite mjukare underlag med löpband än asfalt. Minimal risk att stuka fötterna pga ojämnt underlag och så finns det handtag att hålla sig i om balansen är klen. Jag var på hälsomässan och där hade de fixat arbetsplatser med gåband till. Så man kunde jobba med datorn samtidigt som man fick röra på sig. Det är kanske svårt att skriva, men läsa, lyssna och titta på film går ju bra. Jag tror det är en bra investering om man har svårt att komma ut och gå bra.

Men borde det inte gå att justera svårighetsgraden på intervallet? Du borde kunna välja hur snabbt snabbaste i intervallet är.  :eeek:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #551 skrivet: 2014.07.03 - 16:04:33 »

Inte så enormt avancerat program, men det kan justeras manuellt med pil upp och pil ner under tiden. Man står ju ändå där nära knapparna iofs...  :hm-hm: Ville inte utmana ödet ännu eftersom jag inte är i form och ännu inte provat hur fort jag kan springa. Men jag ska testa manuellt hur fort det går, efter att ledband, benhinnor etc har fattat vad som pågår.

Nix inte gåendes, och bara när jag sprang för långsamt, typ som att jogga lite på stället, då blir trycket för stort för bandet, men det upprepades inte efter fartanpassning. Det ska klara upp till 120 kg så jag väger ju "bara" ca 66,66% av maxvikt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #552 skrivet: 2014.07.04 - 10:07:51 »

79,5

Jag följer Hemulens exempel och går inte ner i vikt av motion. Hade gått ner rätt snabbt innan så inte konstigt att det tog stopp. I längden tror jag dock att motion hjälper mig att gå ner om inte annat volymmässigt. Inte tagit extra seltin på några dagar men inte gått ner vätskevikt ändå och inget blodtrycksfall så man behöver det kanske inte varje dag utan bara vid behov.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #553 skrivet: 2014.07.04 - 16:35:52 »

Volymmässigt funkar det på mig också. Jag känner mig jättesmal, omotiverat så med tanke på de få kilo jag gått ner. Brallorna sitter löst och flaxar i röven.
Loggat

Sorla

« Svara #554 skrivet: 2014.07.04 - 18:17:41 »

Tjat, tjat, tjat.....muskelmassan väger mer än fettmassan = volymen minskar snabbare än vikten...... :rolleyes:
Loggat

Sidor: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544