Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 13:54:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434976 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #510 skrivet: 2014.06.23 - 13:04:28 »

Tack, fast nu gnäller inte magen, det gick över.  :smile: :rolleyes:

Yup 2 wasa sport blir bara 20,5 kolisar så det går ju in ibland även här.  :flirting: Jag är inte nollare!  :so_mad: :pippi:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #511 skrivet: 2014.06.23 - 15:03:05 »

Men jag har blivit nollare när det gäller spannmål. Undantagen är såsen till lutfisken och när det bjuds + enstaka glassstrutar. Det blir så sällan. Men jag har bannlyst det från vardagsmaten. Tar rismjöl om jag nån gång behöver reda en sås eller så.

Inte för att jag märker att jag mår dåligt av det, men spannmål är det enda förutom ren kolhydratöverbelastning som jag kan komma på är skillnaden mellan nu och förr för mig. Det känns på något sätt rätt att ta bort de där små mängderna också, så långt det är rimligt. Och åt jag en Wasa sport skulle jag nog snart vilja ha en till och då skulle det finnas tillgängligt. Man kan ju inte köpa dem styckevis. Bjuds jag så begränsar jag mig för alla vet hur jag äter och jag vill ju inte göra bort mig helt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #512 skrivet: 2014.06.23 - 17:40:07 »

Hehe känner igen det där, det som ingen ser att man äter är inte fettbildande, värre är det om någon ser en.  :flirting:

Jag äter faktiskt inte sport så ofta, det var mest för att vi skulle äta stekta ägg i skogen. Numera kan jag äta bara 2 skivor, förr kunde jag äta 6 utan vidare. Numera är matpaket på bordet bannlysta - de får bo i skafferiet där de hör hemma. Annars är det bara kli som har gluten, äter inget annat bröd men kan ta 10 pastaskruvar om jag blir bjuden (pasta är inte alls lika gott längre.  :hm-hm:). Bortsett från det är det mest kaka eller liknande vid eventuella urspårningar....  :rolleyes:

Bara att säga till så skickar jag 2 skivor!  :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #513 skrivet: 2014.06.23 - 17:49:38 »

Nej, jag menade inte så. Folk vet ju om att jag äter lowcarb och jag har sagt att jag inte alls tycker det är svårt att avstå från saker när de frågat. Så jag vill inte skämma ut mig genom att trycka i mig 10 mackor...

Jag tycker verkligen inte det är svårt att avstå, men när man sitter där vid ett dukat bord med sakerna inom synhåll är det ju lite annorlunda.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #514 skrivet: 2014.06.23 - 17:50:25 »

Bara att säga till så skickar jag 2 skivor!  :biggrin1:

Jo tack du. Du skulle säkert skicka två pallar bara för att få mig på fall.  :mad_roll:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #515 skrivet: 2014.06.23 - 17:55:14 »

Haha vill inte få dig på fall utan ransonera ditt knäcke.  :tongue: Nappar du så är det bara att maila din adress.  :biggrin1: Helt ärligt alltså.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #516 skrivet: 2014.06.24 - 08:47:12 »

80,6

Igår blev det 2 rediga måltider. Hade tänkt göra lchf kola också men var för mätt. Bakade bröd till mamma och kompisar igår eftersom mjölet blir för gammalt här.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #517 skrivet: 2014.06.25 - 09:33:03 »

80,6
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #518 skrivet: 2014.06.25 - 11:24:59 »

Min mamma märker hur mycket bättre ryggen blivit av att springa/lunka omkring, så när jag försökte övertala mamma att låna ut sitt klent använda löpband gick hon och köpte ett på rusta. Så from nästa vecka kan jag springa vare sig det är pollen, regn eller snö/kallt/halt.  :yay: Ett hopprep för hela 20 kr har också inhandlats för att öka cirkulationen i ryggen. Jag har blivit säkert 50% mer mobil. Funderar på att sätta undan kryckorna, eller så kan jag ju ha dem vid löpbandet som en påminnelse.

Igår när jag tog min minirunda tog jag med min kompis chiwauwa/pappilon (2 st, en åt gången) och jösses vad roligt de tyckte det var roligt att springa. Den lilla tittade upp med sina små ögon och undrade kan vi springa nu!?

Äter en tablett till nu för att få motivation/energi, känner mig piggare men har hjärtklappning men det ska gå över med tiden.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #519 skrivet: 2014.06.25 - 14:48:20 »

Vad bra! Berätta gärna om bandet funkar bra sen. Jag har tänkt på att jag kanske har lättare att gå på ett sånt när jag har något att hålla mig i liksom, att det kanske skulle hjälpa mig att gå bättre.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #520 skrivet: 2014.06.26 - 12:51:50 »

79,2

Medicinen sänker aptiten nästan totalt fast det går förhoppningsvis över, så dålig matdag igår och 2 glas rött. Får göra soppa eller ngt lätt som man kan sleva i sig ibland vare sig man är hungrig eller ej.

Hopprepet gick sönder  :rolleyes: men sprang en liten runda, vilodag idag tror jag.

Yup jag ska rapportera om löpbandet. Kanske det kan hålla igång en på vintern då jag är alltför inaktiv annars.

Veckovägning 36

Sedan 23 maj: - 3,0 kg

Nu: 79,2 kg

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -29,5 kg

Lär ju gå upp vätskevikten igen så räknar inte med att jag egentligen är under 80, men det närmar sig.  :smile:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #521 skrivet: 2014.06.26 - 13:50:02 »

:clapping:

Amfetamin? :goggle:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #522 skrivet: 2014.06.26 - 15:37:14 »

Nä om det vore så väl.  :tongue: Det är en noradrenalinåterupptagshämmare, dvs ökar koncentrationen av noradrenalin. Idag blir det 2 måltider vare sig jag är hungrig eller ej.

Köksvågen har gett upp totalt nu så jag höftar lite, vilket antagligen ger mindre kcal än vanligt just nu.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #523 skrivet: 2014.06.26 - 15:40:43 »

Varför behöver du det? Jag menar, vad är det för fel på dig?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #524 skrivet: 2014.06.26 - 15:43:08 »

Depression som inte vill ge med sig. Tror på eventuell dopaminbrist men det kan man bara få om man provar edronax först.
Loggat
Sidor: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544