Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 11:29:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434875 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #480 skrivet: 2014.06.18 - 12:14:29 »

82,2 ordningen är återställd.  :rolleyes:  Det blev en portion burkananas och vispad grädde igår så jag har syndat...  :bang_head:

Fintade förresten min mamma på ett väldigt fiffigt vis - av misstag lol. Jag skojade i bilen på vägen hem från handlande att om istället mamma gör lchf pizza så kan jag gå/springa på hennes löpband som inte används allför flitigt (läs ej alls). Mamma svarade då genast -Nähä! Tvärtom, jag går på löpbandet och du lagar maten.  :so_mad: Då log jag bara och tyckte att hon skulle hålla sitt ord och åkte hem och gjorde pizzan som mamma inte har recept till ändå.  :lulz:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #481 skrivet: 2014.06.18 - 13:18:44 »

Det var det du ville hela tiden alltså?  :lol1:

Ananas är gott.  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #482 skrivet: 2014.06.18 - 14:04:30 »

....och grädde!  :lick:

Snygg fint!  :worshippy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #483 skrivet: 2014.06.18 - 14:20:42 »

Har jag kommit till gottegrisar anonymous?  :lulz:

Nä vill väga 60 men det vore ju en utopi lol. Min viktminskningsresa är inte klar på flera/många år än. Hoppet är att min rygg ska bli bättre, den har blivit bättre med den vikt jag tappat men den blir förhoppningsvis ännu bättre. Vätska och fett som byggs upp i kroppen trycker på nerverna och diskar/ryggrad (märker ofta en försämring just med 3 extra svullkilon och blir genast bättre när de försvinner). För min del handlar det inte om hur jag ser ut längre, isf hade jag stannat nu med gäddhänget på insidan av låren, men jag ska försöka fortsätta ner så får jag titta på det kosmetiska när jag är klar. Ruskigt tajta cykelbyxor kanske....  :lmao: :flirting:
Loggat
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #484 skrivet: 2014.06.18 - 14:27:56 »

Jag undanber mig att kallas för gottegris.  :tongue_wag: Grädde är inte godis utan en livsnödvändighet.  :nod-yes:  Och så råkar det vara väääldigt gott. Vilken tur!   :lol:

Såna värk-kilon ska man inte ha. Jag märker också av när de smyger sig på. Just nu jobbar jag på att byta ut värk-kilona mot muskler, med ganska gott resultat. Väger det samma, men något mindre värkig och lite starkare istället.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #485 skrivet: 2014.06.18 - 15:18:24 »

för mig gör vikten -i princip- ingen skillnad på smärtan MEN jag tror det nog hänger ihop litet ändå... får fundera en hel det på det där!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #486 skrivet: 2014.06.18 - 18:04:13 »

Har jag kommit till gottegrisar anonymous?  :lulz:
:clapgrin:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #487 skrivet: 2014.06.18 - 18:28:39 »

@ Sorla Värk-kilon vilket bra namn, tack. Har inte riktigt lyckats sätta ord på dem.  :blink: Vill också bli starkare! Mitt mått runt bröstkorgen vid 82 kg är nu 75 vilket det var vid 75 kg typ vad jag kommer ihåg. Går ner på 70 snart, efter det blir det hopplöst att köpa bh.... Jag krymper på mer sätt än ett.  Måste träna överkroppen större. :mad_roll:

@ Mynlen Men du märker inte ens skillnad på ryggen med +/- 10 kg? Ju mer flubb jag har runt höfter och rumpa ju sämre ligger jag i sängen, det gör att det blir fel vinklar överallt i ryggen.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #488 skrivet: 2014.06.18 - 21:43:32 »

Puh trimning av en herrans massa ogräs i trädgården och sedan 35 min på mammas löpband men orkade bara springa i 7 min.  :shock: Dock fick jag inte varken astmaattack eller håll så det får väl duga.   :tongue: Knät gnäller lite grand. Ingen ananas eller vin idag, slutfuskat tills på fredag då kanske det blir vin.   :biggrin1:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #489 skrivet: 2014.06.18 - 22:02:43 »

Du ska snarast testa detta med korta pedalarmar. Har du någon vårdperson du kunde fråga om det skulle hjälpa kanske? Sjukgymnast, naprapat..? Cykling är nämligen mycket bra just därför att man inte belastar så hårt, man slipper ju kroppstyngden. Förutsatt att man kan trampa utan att få ont då alltså.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #490 skrivet: 2014.06.18 - 22:45:10 »

Ska kolla pris imorgon. Går dock inte på ngn slags fys terapi. Gick till sjukgymnast ett tag men det kändes inte speciellt givande och så hade jag för ont för att orka dit, så efter att jag körde i diket på min isiga väg dit slutade jag gå dit...  :glare:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #491 skrivet: 2014.06.18 - 23:09:59 »

Har du en vanlig bondcykel? Tror inte du behöver ge mer en en hundring eller två, men det måste säkert beställas.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #492 skrivet: 2014.06.18 - 23:11:21 »

Förresten, känner du att det gör ont när du cyklar eller bara efter? I så fall, känner du när under trampvarvet det smärtar? Jag sätter en tia på att det är när du är på toppen och börjar trampa neråt.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #493 skrivet: 2014.06.19 - 10:27:01 »

81,4 Nänä det hoppar inte alls. Misstänker min vätskebalans rubbades av att gå/springa. Nu ska jag på bandet igen snart, innan frukost, sista chansen eftersom jag ska hem. Efter det får jag trotsa pollenet.

Ingen bondcykel utan billig "terrängcykel" vad fasen heter det nu igen...?

@Hemulen Mycket riktigt det är från böjt ben (högst upp) i nedtramp som det gör ont. Det gör inte medan jag cyklar och värker och dunkar efter, samt gör ont när jag går också. Nerför trappor går bra men uppför gör ont. Lösningen var att sluta cykla sedan höll det sig rätt lugnt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #494 skrivet: 2014.06.20 - 09:31:21 »

82,0 på min egna våg.

Fick det månatliga då kanske det händer ngt, fast inte förra gången kanske för att jag massor av jordnötter.  :rolleyes:
Loggat
Sidor: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544