Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 09:19:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434460 gånger)
0 Medlemmar och 12 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #465 skrivet: 2014.06.13 - 22:45:00 »

Nä visst är det konstigt att ingen smak går att peka ut, men gott var det. Kommer experimentera mer med detta. Känner att kryddning/smak är väldigt viktigt då det inte blir så många livsmedel kvar efter att, av olika skäl, ha sållat bort så många som man gjort.

På tal om gluten så skiljer jag mig kanske från mängden lite där... Efter att ha hört skrivas mängder av gånger hur "nu när jag gått tillbaka till normalkost så tål jag inte längre gluten." Min kropp verkar tolerar gluten så jag ser faktiskt till att få i mig gluten regelbundet så att min kropp inte glömmer hur man handskas med det.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #466 skrivet: 2014.06.13 - 22:47:41 »

Oj. Det måste betyda att du tänker gå tillbaks till att äta bröd när du väl är smal och fin. Är det så?

Jag har inga problem heller. Inte ofta jag äter det, men det händer. Som muffinskalaset nyligen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #467 skrivet: 2014.06.14 - 08:49:14 »

har inga problem med det heller då och då.

fungerar det inte med kokosmjöl och smör att göra smuldeg?

Kan tom tänka mig väl avrunnen keso, det kanske skulle fungera också. Blir nog inte så gott som med nötter men kanske blanda med nötter eller mandelmjöl. Mindre kalorier iaf.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #468 skrivet: 2014.06.14 - 09:43:51 »

Det var ju en idé. Ska testa. Enda är väl att man kanske inte vill ha kokossmaken då... Kokos och vaniljsås?  :sneaktongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #469 skrivet: 2014.06.14 - 10:34:32 »

Nej då jag har inte för avsikt att gå tillbaka till normalkost men har redan ett gäng allergier, behöver inte fler. Efter målvikt (når det nu blir  :rolleyes:) Är tanken att jag kan ta en kaka, ett par knäcke, redd sås, liite pasta eller kunna äta vad någon bjuder på, men jag skulle inte uppskatta om magen rök ihop varje gång. Eller att vara tvungen att äta specialkost resten av livet. Det verkar ju inte bättre för somliga.

Det gluten som jag rutinmässigt får i mig är kruskakli för magen ihop med linfröna så det blir säkert inteså mycket och magen funkar bättre. Vet att man kan använda havrekli istället som i dukan men jag undviker som sagt inte gluten helt.

82,1
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #470 skrivet: 2014.06.16 - 10:43:11 »

82,4 på mammas våg. Ingen aning om vad det är på min. Väger in mig ons el torsdag morgon hemma.

Det blir inga jordnötter denna gången, extra tilldelning av grönsaker på kvällen igår men då fettar jag inte till det lika mycket. Klockan blev mycket innan maten typ 20-20.30 och då behöver man ingen jättemåltid när man snart ska lägga sig.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #471 skrivet: 2014.06.16 - 11:30:00 »

Aha, du menar att du inte vill ha en allergichock om du äter typ en bit födelsedagstårta någon gång eller så?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #472 skrivet: 2014.06.16 - 12:28:59 »

Yup och när jag äter chilicheese bitar på donken.  :flirting: Behöver inte vara allergichock, men hur många på kolhydrater i fokus talar inte om att de inte kan titta på något med gluten eller kolisar utan att magen blir helt körd.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #473 skrivet: 2014.06.16 - 12:51:30 »

Sant. Men jag tror det ofta är nollare. Ja just ja, du har ju blivit en sån nu!  :lmao:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #474 skrivet: 2014.06.17 - 00:28:16 »

ÖÖh nollare - nä tack!en vill gärna kunna tåla helt vanlig mat när jag nu äter det. När jag ändrar min kost tillbaka till sk vanligt så handlar det mer om att ta tillbaka frukt och mer grönsaker och inte att vältra sig i gluten och wienerbröd, hur gott jag än tyckte att det var när jag åt det.... Vill inte gärna tillbaka dit  :rolleyes:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #475 skrivet: 2014.06.17 - 12:54:26 »

81,0 men det stämmer inte för jag har druckit vin igår  :max-shock: och får alltid lite vätskebrist då. Tog ut midsommar lite få förskott.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #476 skrivet: 2014.06.17 - 12:58:03 »

Men gud vad du skiftar. När en annan rör sig hekton hit eller dit rör du dig kilon.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #477 skrivet: 2014.06.17 - 15:05:27 »

Water baby.  :flirting: Äter och dricker väldigt olika från dag till dag också.
Igår blev det lchf pizza, kaloribomb så orkade bara äta en bit, och så rödvin och lite portvin bara för att man ändå höll på....  :shy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #478 skrivet: 2014.06.17 - 15:33:58 »

Vattenskalle har jag hört talas om, men water baby var något nytt.  :loony:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #479 skrivet: 2014.06.17 - 16:23:50 »

:lulz:
Loggat
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544