Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 04:54:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434316 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #390 skrivet: 2014.05.22 - 19:18:05 »

Våga vägra frossa.  :mad_viking:

Fy! Nu var detta inget roligt.  :bang_head: Har värsta pms avgrundssuget på socker.  :worried: Ätit ordentlig med fet mat men det gav sig inte. Jag vill inte falla tillbaka i mitt gamla mönster, med ambrosiakaka, arraksbollar och/eller smågodis och det har ju gått så bra senaste tiden och vill inte förstöra för mig själv för det är jobbigt att ta sig ur dagarna efter. Har inget speciellt antal dagar jag ska klara men vägrar att så mycket som snubbla efter att ha varit fri från sug en period.

Gav nästan upp och gick till affären men nu tog jag en atarax mina tabletter mot klåda eller oro om man nu har det. Då blir jag så trött att jag inte har ngn lust att gå till affären.

Får spara mig några dagar tills mitt födelsedagskalas för då blir det vin och ngn lchf tårta fast med vindruvor
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #391 skrivet: 2014.05.22 - 22:43:07 »

Du är den första jag hört som svullar på Ambrosiakaka!  :lulz:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #392 skrivet: 2014.05.22 - 22:53:34 »

Något fel på ambrosiakaka?  :so_mad: Hehe bortsett från 1800 kcal per styck då.  :whistle:
Det värsta var att jag köpte en sådan och smågodis typ och då orkade man ju inte äta upp allt utan det blev tvådagarssvull. Efter det skrek ju kroppen efter socker när man tog bort det. Bättre att inte handla hem det då - om man fixar det. Idag vann jag iaf.  :fingers_grin:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #393 skrivet: 2014.05.22 - 23:09:17 »

Nejdå, bara ovanligt. Egentligen är det ganska gott, men för mig är det förknippat med min barndoms tantkalas. Trodde knappt det fanns längre. Men kom igen - köpt kan väl inte vara så god, om det är en sån där förpackad sak från ICA du menar?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #394 skrivet: 2014.05.22 - 23:35:12 »

Aldrig smakat en hembakt så hur ska jag veta det.  :hm-hm: :hmm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #395 skrivet: 2014.05.23 - 00:21:24 »

Och jag har nog aldrig smakat en köpt. Bara tänkte att köpta kakor brukar ju inte vara så goda som hembakta.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #396 skrivet: 2014.05.23 - 09:31:09 »

Oj det var lange sen, ambrosiakaka. Min mamma bakade ibland. Kommer dock inte ihag hur det smakade annat an sockerkaka med glasyr och syltade apelsinskal...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #397 skrivet: 2014.05.23 - 13:18:20 »

Ja det är det syltade apelsinskalet jag går igång på, öhh och glasyren, öh och sockerkakan....  :rolleyes: Sockerkaka i sig kan jag dock leva utan, har alltid velat ha ett chokladlager, glasyr eller kräm typ för att det ska bli mer intressant. Nåväl det blir inget med det på ett tag. Men kanske jag syltar apelsinskal för att strössla över ngt.  :smile: Jag vill komma i mål detta året och gå över till mina 50-80.

Ojdå jag missade veckoinvägning igår.

Veckovägning 35

Veckans resultat: - 2,0 kg

Nu: 82,2

Totalt från maxvikt (108,7 kg): -26,5 kg

Fattar ingenting, men har dock varit strikt och några 5:2 dagar och en helfastedag. Nästan lite kusligt att tappa så mycket vikt på kort tid.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #398 skrivet: 2014.05.23 - 15:18:43 »

Ambroisa är nog inte riktigt vanlig sockerkaka. Lyxigare smet tror jag.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #399 skrivet: 2014.05.30 - 20:52:34 »

Den köpta har en sockerkaksliknande botten.....

Vägdag blev ingen, var hos mamma och vågen där stämmer inte med min. Räknar och väger inte lika mycket så svårare att veta vad man sätter i sig men har ätit rimligt under veckan tycker jag. Borde inte gått upp men det känns som om jag har gjort det, byxorna känns tightare, mitt in tjejveckan också.. Käkade ganska ordentligt med jordnötter igår  :smack_head:och sockersuget dök upp idag så nu får det bli hårda tag.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #400 skrivet: 2014.05.30 - 21:02:53 »

Jag såg en karl som satt och hetsåt jordnötter idag, utanför affärn. Han kom ut med en sån där jättestor påse, vad kan det vara, 3/4 kilo eller nåt? I kg kanske? Sån där ekonomipåse. Bara det hade han köpt. Satt sig på en bänk bredvid där jag ställt cykeln och började ladda in. Jag packad i varorna i cykelväskorna och gick 30 meter bort med vagnen. När jag kom tillbaka hade han ätit upp en tredjedel av påsen och hade inte sänkt takten. :shock:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #401 skrivet: 2014.05.30 - 21:37:27 »

Det var inte jag iaf.  :flirting: Skämt åsido så är jordnötter aptit och sug triggande för mig. Så jordnötssmör som snack skulle inte komma på tal. Sug blev det men å andra sidan hade jag halv fastedag idag och då kan jag få sug iaf.

Vad var den där snubben för viktklass egentligen?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #402 skrivet: 2014.05.30 - 21:48:15 »

Han var inte tjock. Kraftigt byggd, du vet så där som en del karlar är, men tjock tycker jag inte. Jag kollade noga för jag blev fascinerad av hans beteende. Han var så målinriktad, bara travade dit med sin påse och började lägga in medan han stirrade rakt fram. Lite läskigt faktiskt.

Jag tycker det finns saker som inte mättar trots att de innehåller mycket energi. Nötter hör definitivt dit. Det är mer att jag inte blir mätt, inte att jag får sug. Det är inte mat liksom.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #403 skrivet: 2014.05.31 - 10:49:11 »

ah där sa du något om nötter! jag kan äta massor utan att bli mätt...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #404 skrivet: 2014.05.31 - 12:01:47 »

Arghhh uppe på 85 kg igen  :max-shock: Visste att jag nog hade låg vätskebalans men 3 kg på en vecka!?!  :eek: Jag åt ungefär som jag normalt gör på högkaloridagarna men utan fasta etc. Får se vad som händer de närmsta dagarna....  :neutral:

Mandlar kan jag bli mätt av typ 30 g i ett par timmar men jordnötter - icke.
Loggat
Sidor: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544