Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 19:53:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433705 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #285 skrivet: 2013.09.01 - 11:16:42 »

Tack tack  :smooch:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #286 skrivet: 2013.09.18 - 09:54:33 »

Då var jag tillbaka... Jag har gjort ett höstryck på mammas hus, målat och annat och varit så trött så jag inte orkat starta datorn knappt. Vågen har jag inte varit i närheten av. Har kört lowcarb men tidvis utan någon kalorikoll alls och nu senaste dagarna har jag räknat igen.
Ny digital personvåg har införskaffats som jag verkar väga mer på. Vad värre var så vägde jag mer för varje dag, under tiden jag inte räknade och satte i mig lowcarbäpplekaka var och varannan dag (Svullat en dag på 2 v också vilket iofs är helt normalt.) och det var veckan innan mens. Att sluta väga mig var lösningen på det problemet.  :flirting: Imorgon tänkte jag väga mig, på två vågar, och håller tummarna för att det där med att jämnvikta inte blev ett stort plus på vågen.... Sedan kommer jag att justera startvikt med hur stor skillnad det är på vågen. När jag bytte senast från en som vägde 2 kilo mer än mammas våg till en snäll våg drog jag av 2 kg på startvikten så egentligen var startvikten 108 kg och inte 106 som jag reggar.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #287 skrivet: 2013.09.18 - 13:40:39 »

Välkommen tillbaka då. Det där med att byta våg är ett elände. Min är bucklig, plasten över displayen är sprucken och själva displayen har fått en smäll så det ser ut som en bläckfläck som runnit ut. Men inte törs jag byta inte!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #288 skrivet: 2013.09.18 - 14:56:26 »

i början av min gå ner tid köpte jag också ny våg och fick justera. Men det spelar väl inte så mycket roll hur mycket man väger PRECIST.. bara om det går ner eller upp...

välkommen tillbaka förresten!
Loggat

Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #289 skrivet: 2013.09.18 - 15:01:03 »

Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #290 skrivet: 2013.09.18 - 15:12:09 »

Men det blir fel med statistiken ju!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #291 skrivet: 2013.09.18 - 15:38:33 »

nej man kan väl kompensera. Visserligen är den inte lika fin då längre men...
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #292 skrivet: 2013.09.18 - 19:32:27 »

Jag har en digitalvåg som är några år gammal. Den skickar svag ström genom kroppen och mäter hur mycket fett och vatten man har i kroppen. I början tyckte jag det var kul men nu tittar jag bara på vikten. Men...vågen är tydligen gammal redan för den visar olika fast jag väger mig flera gånger i rad. Så då tog jag fram den gamla sjukhusvågen som jag ärvt efter min morfar och den är helt mekanisk och pålitlig. Ful som fan och tung men nu är den tagen till nåder igen.  :lol:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #293 skrivet: 2013.09.18 - 20:18:37 »

Yup ibland kan gammalt vara bäst men nu är det ju så att jag väger olika beroende på hur jag står på gamla mekaniska vågen. Lägger jag tyngdpunkten på hälarna går jag ner bortåt ett halvt kilo - på bara sekunder!  :flirting: Sedan kan ju exaktheten ifrågasättas, 1/2-1 kg diff mot ett hekto är ju lite skillnad kanske. Men det där med att väga några hekton mer om man väger sig en andra gång, sådan var min gamla digitalvåg strax innan den gick sönder. Hur som helst så gick det inte att motstå när de sålde digitalvågar (snygg bestående av glasskiva och krom) för 49 spänn på Jula.  :cheers: Tänkte bara inte på hur plågsamt det blir sedan.  :mad_viking:  Vågar, är det inte djävulens påfund kanske....? :fork_off:
Lagom dagen innan invägning föll mamma och jag för en almondy chokladmousse historia med choklad. kcal klarade sig idag men kolisarna ligger strax over max, timingen kunde ju inte vara bättre dagen innan invägning.  :whistle: Men vi delade på halva istället för att trycka i oss hela, för ett år sedan hade vi nog gnagt i oss hela så någonting har jag nog lärt. Mamma som har lite bättre karaktär fick ta med sig andra halvan hem.  :tongue:

Tack mynlen för invägningstaktikgubben. Är det så jag ska göra imorgon?  :lmao: Tar Jula tillbaka vågen om den havererar? lol
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #294 skrivet: 2013.09.18 - 20:31:05 »

Äh nej, men den kanske fungerar bättre om den är litet "inhoppat" :)
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #295 skrivet: 2013.09.18 - 20:46:06 »

Jag kanske ska ta tillbaka mitt uttalande "Tar Jula tillbaka vågen om den havererar? lol", eller ändra "om" till "när"  :whistle: :laugh:

Jo men tack hoppar bara lite då.  :flirting:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #296 skrivet: 2013.09.19 - 14:01:32 »

Då var mardrömsvägningen över och det var inte så farligt i alla fall eftersom jag väger ca 3 kg mer på nya, vilket innebär att jag inte hade rasat upp i vikt som jag befarat. 1 kg har jag gått upp på en månad, kanske 1,5-2 sedan jag började jämnvikta och en del är säkert vätska.
Enda problemet är att min hjärna säger åt mig att om det står 88,7 på vågen så måste jag gå ner trots att det gick bra när jag vägde 85-86 på gamla vågen.  :mad_viking: Ja och såär jag tillbaka på bmi fetma igen.  :rolleyes: Nåja det går över, det tar väl några veckor eller månader innan man accepterat nya vågen men sedan är det väl som om man aldrig haft någon annan.

Jag hade tänkt köra igång igen faktiskt eftersom en bortåt en månads jämnviktande inte verkar ha gjort någon skillnad på huden som ännu inte tightat till sig och jag kan ju inte vänta för evigt så jag kör en 5:2 dag idag. Får se om att äta mer har effekten att det går lätt i början nu igen, hoppas kan man ju alltid.  :whink:

Veckovägning 22

Veckans resultat: ingen aning
Nu: 88,7 kg (gamla vågen 86 kg)
Startvikt: 96,8 kg
Hittills sedan lowcarb: -8,1 kg kg
Totalt från maxvikt (108,7kg): -20 kg

Loggat
Ary
Gäst
« Svara #297 skrivet: 2013.09.20 - 09:28:55 »

Att jag hade en del vätska i kroppen stämde ju nog då. På en "5:2 halvfastedag" Gick jag från 88,7 till 86,8.  :max-shock: Och då har jag inte gått upp någonting. Detta trots att jag inte kolhydratssvullat på på över 10 dgr. Man upphör aldrig att förvånas. Gamla vågen visar tom 83,5 vilket skulle vara en all time low, jag för de senaste 7 åren iaf.Nu ska man ju kanske väga sig efter "fastedagarna" men iaf.  :flirting:
Loggat
Mynlen

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #298 skrivet: 2013.09.20 - 13:50:57 »

det gjorde, jag.. halvt kilo UPP.  :eeek:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #299 skrivet: 2013.09.20 - 14:23:26 »

Sedan när då? Efter en fastedag? Ett halvt kilo är ju iofs inte så farligt och som sagt vikten fluktuerar hej vilt lite från dag till dag - här iaf. Men fastedager tenderar att göra att jag mister vätskevikt. Fettvikten vet jag inte om jag tappar men något i längden antar jag....
Loggat
Sidor: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544