Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 16:39:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433525 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #240 skrivet: 2013.07.25 - 21:40:04 »

det där känner jag igen men jag börjar hoppa över behovet innan jag testat ens. arraksbollar behöver man inte alls prova. Dom ska vara dåliga!
Loggat

Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #241 skrivet: 2013.07.27 - 08:31:21 »

Arraksbollar är ju bland det läskigaste som finns. Blä! Samma med såna där "dammsugare". Sånt fika äter jag inte ens av artighetsskäl. Ni skulle behöva lite av mina smaklökar.

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #242 skrivet: 2013.07.27 - 08:41:24 »

Tänkte också på dammsugare! Blä. Arrak och marsipan - lägg till lite maräng också för totalt äckel.  :puke1:

Fast arrakssmaken är nog inte äcklig egentligen. Bara det att saker som man gör med arrak är så oerhört slisikiga. Är det inte arrak i punch också? Hade jag svårt att lära mig dricka tills jag upptäckte guldkant (punch och konjak blandat).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #243 skrivet: 2013.07.27 - 11:39:05 »

Ok... Men hur får jag lite av dina smaklökar Sorla?  :flirting:

Hemulen: Men det är väl inte dammsugarnas fel att de har marsipan på sig, bara för att du inte gillar marsipan.  :whink: Inte för att just de är min last, har nog inte ätit någon sedan jag började gå ner i vikt.  :nonono:

Red. Om jag gjorde en studie skulle jag kunna dra en paralell (Apropå studer på senaste, bla den i tidningen där man får hjärtbesvär om man inte äter frukost.)
Inga punchrullar = viktndgång. Vilket skulle vara humbug efter som jag nästan aldrig åt just dammsugare.  :whink:
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 239

Var är Mumintrollet?

« Svara #244 skrivet: 2013.07.27 - 11:47:30 »

Man skulle behöva ha en Ary på axeln när man är i matvaruaffären och står vid chipshyllan. Då skulle hon kunna skrika ut hur mycket kolhydrater dessa innehåller.  :lmao:
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Ary
Gäst
« Svara #245 skrivet: 2013.07.27 - 11:50:50 »

Hehe det skulle ju kunna vara ett roligt jobb, man skulle kunna skrämma förbipasseranden som funderar på att köpa arraksbollar också peka och skrika ut kolhydratshalten. Strålande reklam för lchf ju! NOT!  :lmao:

Red: Skämt åsido har jag faktiskt just genom att kolla kcal halten i hela paketet lyckat kuva min lust att handla produkten. Kalspuffar som man fick som barn hade jag lust på men det är 1800-1900 kcal typ så jag köpte aldrig några faktiskt. Ibland är det bara inte värt det - att offra viktminskningen. Samma sak senare när man är i mål - inte värt att gå upp för igen. Det där godiset är ju ett kortvarigt nöje, inget man har nytta av efter den sekund som det är borta.
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #246 skrivet: 2013.07.27 - 11:52:51 »

snacka om gott rykte  :lmao:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #247 skrivet: 2013.07.27 - 11:55:52 »

Frågan är bara Vem som ska sitta på min axel i mataffären då.  :lick: :laugh:

Red. Tror ni Anna Skipper skulle kunna ställa upp att sticka en med en eldgaffel nästa gång man vill köpa på sig ett par tusen kcal i socker och fett?  :lulz:
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #248 skrivet: 2013.07.27 - 12:00:40 »

Tror jag säkert. Och LCHF är ju förbjudet enligt5 henne. där är det linser och böngroddar som gäller.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #249 skrivet: 2013.07.27 - 12:04:06 »

Ja fast senat jag såg henne på tv stämde faktiskt hennes rekommendationer ganska bra in på vad jag äter, fast jag äter ju lowcarb då och skyr inte grönsaker och annat som elden... Skulle tro att jag äter mer fett än hun skulle tycka kanske.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #250 skrivet: 2013.08.01 - 13:28:37 »

Veckovägning 16

Veckans resultat: + 1,0 kg
Nu: 86,8 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -7,0 kg kg
Totalt från maxvikt (106kg): -19,2 kg

Lite av vätskan kom tillbaka som beräknat men det är bara att köra på.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #251 skrivet: 2013.08.01 - 15:18:22 »

Passa dig! Snart kommer jag och tar dig!  :lick:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #252 skrivet: 2013.08.01 - 16:30:09 »

Hehe som den stora stygga vargen? Så hungrig är du nog inte.  :lmao:
Ja du hinner ikapp, här går det bara fort tidvis sedan händer ingenting på en månad typ.  :rolleyes:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #253 skrivet: 2013.08.04 - 14:51:24 »

Svarar i egen tråd Hemulen eftersom du frågade i Snorkfrökens tråd om jag verkligen inte varit här längre. Nix jag började lchf:a i oktober 2012 och hängde på kif några månader och hittade hit tack vara att du lade ut ditt garnnystandiagram på kif.  :bg: :crazy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #254 skrivet: 2013.08.04 - 19:55:20 »

Att du inte varit här så länge vet jag, men jag tycker jag har sett Ary länge på KiF och kanske andra ställen. Det är skumt det där med tidsperspektivet, man tar ofta fel har jag märkt.
Loggat

Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544