Ninnan, jag tycker det är så jobbigt när folk säger saker som "LCHF är den enda nyttiga maten för människan" eller "jag tror inte det är nyttigt för smala/feta människor". Det jag tror är att det är SÅ olika för var och en, inte en enda människa fungerar helt samma som den andra. Det finns säkert smala som mår jättebra på strikt LCHF och jättetjocka som aldrig går ner på den. Det viktigaste tycker jag är att hitta vägen som passar DIG.
Vad det beträffar kom jag hit på forum när jag hade en platå, den lossnade av att vara litet mer moderat med kh. NU vetefan vad jag ska göra :) men jag hittar nog någon väg till slut. Fast har dottern bakat mördegskakor när man kommer hem efter en stickkväll och gjort två utan socker på speciellt till en så är det svårt att avstå
Men jag berättade för henne att det ju redan är socker i kakan så dom kornen som ligger ovanpå spelar knappt extra roll. Det jag helst undviker är iallafall mjöl och speciellt vete, så pasta skulle jag hoppa över. men litet ris, en potatis då och då (ah ja, jag snattade en pommes av dottern igår..) borde nog fungera tror jag. Men inte än :)