Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 08:53:55 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433294 gånger)
0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2013.07.07 - 18:52:14 »

Aha, så du har gått över till mer liberal lowcarb och startade om viktklockan där?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #166 skrivet: 2013.07.07 - 19:32:48 »

YES!   :nod-yes:
Loggat
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #167 skrivet: 2013.07.09 - 00:05:59 »

Jag gick ner med lchf fem kilo-eller rättare sagt, sket ut dem. Ständiga diaréer.
Jag var mycket låg också och fick tillbaka min flow med mer frukt och grönsaker och de underjordiska..
När de fem kilona var borta, hade jag inga problem med kosten.
Det är lätt att skriva, då jag inte tycker att jag har viktproblem  :redface:
Egentligen vet jag inte vad man ska göra om man väger för mycket.
Det är nog svårt att klura ut men Hemulen har en linje som jag tror kan funka i långa loppet.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #168 skrivet: 2013.07.09 - 09:03:53 »

Jag hade väl inte några enorma problem med lchf annat än lite låg energi, trög mage och svårt att klara värme eftersom jag var lätt uttorkad.
Tycker jag mår bättre på lowcarb, sockersuget är lite mindre (i genomsnitt men jag har fortfarande mina ryck emellanåt.) men jag får omgångar med finnar som jag inte haft innan med lchf eller normalkost. Viktnedgången är dock moderat, men kanske då i gengäld hållbar.  :biggrin1:

Psykologiskt funkar lowcarb bättre, tyckte att jag avstod från en del saker som jag anser nyttiga på lchf och tycker att jag äter mer fritt nu. Jag skulle i princip kunna äta lite pasta någon gång om jag ville men har inte gjort det för jag tycker inte det är någon idé att koka så liten mängd.  :whistle:

Jag kör väl ungefär samma concept som Hemulen. :nod-yes:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2013.07.09 - 10:25:39 »

Ninnan, jag tycker det är så jobbigt när folk säger saker som "LCHF är den enda nyttiga maten för människan" eller "jag tror inte det är nyttigt för smala/feta människor". Det jag tror är att det är SÅ olika för var och en, inte en enda människa fungerar helt samma som den andra. Det finns säkert smala som mår jättebra på strikt LCHF och jättetjocka som aldrig går ner på den. Det viktigaste tycker jag är att hitta vägen som passar DIG.

Vad det beträffar kom jag hit på forum när jag hade en platå, den lossnade av att vara litet mer moderat med kh. NU vetefan vad jag ska göra :) men jag hittar nog någon väg till slut. Fast har dottern bakat mördegskakor när man kommer hem efter en stickkväll och gjort två utan socker på speciellt till en så är det svårt att avstå  :cool: Men jag berättade för henne att det ju redan är socker i kakan så dom kornen som ligger ovanpå spelar knappt extra roll. Det jag helst undviker är iallafall mjöl och speciellt vete, så pasta skulle jag hoppa över. men litet ris, en potatis då och då (ah ja, jag snattade en pommes av dottern igår..) borde nog fungera tror jag. Men inte än :)
Loggat

Snorkfröken
Full Member

Smörklickar: 1

Antal inlägg: 239

Var är Mumintrollet?

« Svara #170 skrivet: 2013.07.09 - 10:37:06 »

Jag tror på en individanpassad kost. Det jag kan äta behöver inte vara nyttigt för en annan individ. Och LCHF anser jag är perfekt ur den synvinkeln. Man får komponera sin egen variant som funkar bäst för den egna kroppen.
Loggat

En lagom rund tjej lagom galen med mycket självironi och sjuk humor.
Bubblan
Newbie
*

Smörklickar: 0

Antal inlägg: 20

SV:
« Svara #171 skrivet: 2013.07.09 - 11:05:34 »

Matdagboken kanske kan vara nåt http://www.matdagboken.se/?p=start&PageID=5 Finns även som app.
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #172 skrivet: 2013.07.09 - 12:06:51 »

Är medlem på Matdagboken men jag känner att jag inte kan använda mig av den då man ska väga allt man tuggar och häller i sig. Det räcker inte med att skriva 3 korvskivor utan man ska skriva 100 g korv tex. Jag väger aldrig maten utan äter tills jag blir mätt.
Loggat

Bubblan
Newbie
*

« Svara #173 skrivet: 2013.07.09 - 12:09:38 »

Är medlem på Matdagboken men jag känner att jag inte kan använda mig av den då man ska väga allt man tuggar och häller i sig. Det räcker inte med att skriva 3 korvskivor utan man ska skriva 100 g korv tex. Jag väger aldrig maten utan äter tills jag blir mätt.
hur många portioner blir det?
Loggat
Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #174 skrivet: 2013.07.09 - 12:12:12 »

Det blir 1 potion vid varje måltid.
Loggat

Bubblan
Newbie
*

« Svara #175 skrivet: 2013.07.09 - 12:14:15 »

stor eller liten?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2013.07.09 - 12:28:34 »

Jag skulle i princip kunna äta lite pasta någon gång om jag ville men har inte gjort det för jag tycker inte det är någon idé att koka så liten mängd.  :whistle:

Jag gjorde stuvade makaroner en gång, noga uppmätt portion. Det var fortfarande gott och jag tänkte att det kan jag ju äta nån gång då och då, men det har inte blivit så. Samma med ärtsoppa, det har jag också bara gjort en gång. Det var väldigt mättande p.g.a. allt fläsk som var i.  :lol: Så kokade jag butter beans en gång också och frös i småportioner. Det var inte så dumt, för då kan man ju ta bara några stycken som tillbehör. Det var mer "värt" och fruktansvärt gott.
Loggat

Snorkfröken
Full Member

Var är Mumintrollet?

« Svara #177 skrivet: 2013.07.09 - 12:31:06 »

stor eller liten?

Någonstans mittemellan.
Loggat

Bubblan
Newbie
*

« Svara #178 skrivet: 2013.07.09 - 12:40:04 »

En portion räcker gott och väl och den ska helst innehålla även grönsaker.
Mycket grönsaker och kött och mindre ris/potatis osv. Eller hur är det nu?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2013.07.09 - 12:41:56 »

Beror väl på hur man äter.
Loggat

Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544