Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 23:16:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 432940 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #90 skrivet: 2013.05.23 - 22:37:20 »

Hur menar du då Hemulen?  :laugh: Får man se ett kort på det kanske hehe?

Tack tack Mynlen. Blev en superb köttgryta gjord igår så jag behövde inte ens laga den.  :biggrin1:
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #91 skrivet: 2013.05.26 - 11:05:11 »

Den här vägningen är ganska meningslös eftersom jag fettfastar så rätt falska bogusvärden. Men vi kör iaf.

Veckovägning 6

Veckans resultat:  -1,5 kg
Nu: 88.5 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -5.3 kg kg
Totalt från maxvikt: -17.5 kg

Hade talat om för en kompis att jag saknar toast med apelsinmarmelad ibland men vill inte ha en hel limpa rostbröd ej heller en hel marmeladburk (250g rent socker i princip, det har lyckats att ha noll fett och nära noll protein i)  hemma, så igår bjöd han mig att komma dit och käka frukost.Såå snällt. Ingen bra timing när man fettfasatar dock så det blev inget idag.....  :dribble:
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #92 skrivet: 2013.05.26 - 12:25:42 »

FUSK!  :so_mad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #93 skrivet: 2013.05.26 - 12:35:03 »

Jo!  :redface: Men visst ser det lite bättre ut nu?  :laugh:  :flirting:
Vet inte om fattfastan är värt det, kan nog vara sista gången.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #94 skrivet: 2013.05.26 - 13:22:44 »

Är det jobbigt? Jag skulle inte klara det, men jag förstår lockelsen i att bli av med några kilo snabbt. Gäller väl att inte ta igen det sen bara.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #95 skrivet: 2013.05.26 - 14:02:31 »

Det var jobbigt igår, svag som en kattunge.... Idag håller jag mig lugn och kroppen börjar anpassa sig till att inte få kolhydrater och inte mycket mat i största allmänhet. Jag tror att en hel del av vikten kommer tillbaka med glykogenlager etc men tror att jag med att trappa upp kcal gradvis att man kan behålla lite av minskningen. Vitsen var ju mest att göra en nystart och så var jag nyfiken också.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #96 skrivet: 2013.05.26 - 14:16:59 »

Ät mer kolisar då, men håll kalorierna på samma nivå. Fast då kanske du blir hungrigare?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #97 skrivet: 2013.05.26 - 14:25:59 »

Antagligen, vet att jag var extremt hungrig den korta period jag körde pulver.
Jag kör på idag och imorgon också, tror jag är i ketos vid detta laget och det är därför jag inte är speciellt hungrig. Inga matfantasier heller så idag kan man ju säga att det funkar - på sitt vis.  :nod-yes: Orken fysiskt vet jag inte, har inte vågat testa lol. Ganska glad i salt nu märker jag.
Ska testa med upp till 50 kolisar när jag avslutat fettfastan. Enstaka dagar kanske jag kör liite mer om det är ngt speciellt jag vill ha, men inte varje dag under tiden jag testar.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #98 skrivet: 2013.06.02 - 08:16:07 »

Veckovägning

Veckans resultat: +1,7 kg
Nu: 90,2 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -3.6 kg kg
Totalt från maxvikt: -15.8 kg

Roliga veckan så inte lika rolig som förra veckan. ;)  Napoleonbakelsen i förrgår kanske inte hjälpte till vad gäller vattensamlandet i kroppen..... (Sedan kanske det åkte ner lite annat skräp eftersom jag redan spårat ur...) :redface: Hur som helst är jag tillbaka i vanlig mathållning.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #99 skrivet: 2013.06.02 - 08:37:34 »

Å gud - Napoleon! Min gamla favorit. Min kompis och jag brukade alltid köpa det när vi kände för att festa till det. Nu har jag inte ens tänkt på den på åratal. Tror inte du ska ge den skulden. Den är nog rätt snäll, är ju mest grädde.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #100 skrivet: 2013.06.02 - 14:21:52 »

En del mjöl och sylt, glasyr så visst hade den del i skuld, kollade dumbbell och det var kanske 100 kh men över 800 kcal om man uppskattar vikten till 250g tjoho! Sedan när man ändå höll på så svullades det mer när man redan ändå spräckt kcal"planen"  :rolleyes: :whistle: Hur som helst tvivlar jag på att jag gått upp fullt 2 kg, bara att vänta till senare i veckan eller nästa söndag på en vikt som stämmer. Men jag vill väga mig på fredagar!  :flirting:

Jag frågade förresten damen i konditoriet om vad hon trodde var minst socker napoleon eller prinsess, det hade hon ingen aaaaning om, aldrig tänkt på sockerhalter alla bakverk är väl söta typ.  :blink: Enligt dumbbell är det samma kh men 100 kcal mindre på princess.  :shock: Hur som helst ångrar jag inget för de gör den godaste napoleon jag testat och det blir den för att fira i fortsättningen men inte ofta!
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #101 skrivet: 2013.06.02 - 14:45:48 »

Napoleon så klart! I prinsess är det ju en massa marsipan.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #102 skrivet: 2013.06.02 - 21:19:41 »

men nog mindre socker för det är också mandel i marsipan...
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #103 skrivet: 2013.06.02 - 21:32:33 »

Tror jag inte.  :nonono: Tänk på hur tjock och söt marsipanen är. Glasyren på Napoleon är ju bara en tunn hinna. Har aldrig gillat prinsesstårta just för att den är så sliskig.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #104 skrivet: 2013.06.02 - 23:42:57 »

princesstårta 250g       737,5 kcal kh 93,3 fett 34,5 prot 10,8
napoleonbakelse 250g  872,5 kcal kh 93,0 fett 51,5 prot 8,0

enligt dumbbell. Lite hypotetiskt eftersom den kanske inte testat bakelserna just på mitt bageri men iaf.   :crazy:
Förvånansvärt lite skillnad.....
Loggat
Sidor: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544