Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 00:47:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434031 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #915 skrivet: 2015.04.20 - 16:51:13 »

Hehe tack träningsexperten!  :worshippy: :bg:
Kanske snabba varannan gång och längre intervaller varannan gång....
Just tipset om längre intervaller korta mellanrum hittade jag på just en löparsida som tips träning för att orka springa längre.
Intresset för att springa på mitt jobb har iaf visat sig vara typ noll, förutom en som jag inte pratat med än som tydligen ska springa längre lopp.

Väntar på energi från proteindrinken. Äter jag fast föda får jag håll om jag springer, och det är 8-9 tim sedan jag åt (lchf) så inte mycket att välja på...
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #916 skrivet: 2015.04.20 - 17:37:09 »

Fast grejen är att du hinner inte med intervallträning på så kort tid. Satsa på att hitta en takt du kan hålla med gåpausar.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #917 skrivet: 2015.04.21 - 22:49:37 »

Yup. Idag blev det ingenting eftersom jag var helt slut i benen och inte hade tid... :shy:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #918 skrivet: 2015.04.21 - 22:55:14 »

Du fixar det. Men du kanske inte kommer att springa hela vägen, men runt kommer du nog.  :nod-yes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #919 skrivet: 2015.04.23 - 06:19:22 »

Igår sprang jag 1,5 km(13 min på raken) på 7:an(km/tim) verkar som om det går och köra rätt länge i den farten. Tja svårt att tro att jag blir klar i tid men jag behöver inte anmäla mig förrän 2 dgr innan och då vet jag ju hur klar jag är.  :flirting: Hittade en skonsam löpteknik igår också.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #920 skrivet: 2015.04.23 - 14:22:15 »

Duktigt! Sprang du på bandet alltså?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #921 skrivet: 2015.04.23 - 17:09:53 »

Ja, fördelen med bandet är ju att man kan låta bandet reglera farten och testa vad som funkar i längden. Verkar inte som om min puls går för högt då så "bara" muskler, senor, knän mm och benhinnorna som sätter gränser alltså. ;)
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #922 skrivet: 2015.04.23 - 17:33:45 »

Det känner jag igen. Jag har inte lyckats bli rejält anfådd en enda gång. Det är alltid musklerna som sätter stopp först. Och ändå är jag uthållig, kan hålla på länge. Föstår inte riktigt hur det där funkar.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #923 skrivet: 2015.04.23 - 19:20:53 »

Att bli andfådd är inget problem alls för mig, det blir jag innan musklerna sätter stopp...
Inte med varken cykel eller något annat?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #924 skrivet: 2015.04.23 - 19:42:56 »

Cykel är det enda jag kan röra mig fort nog på för att rent teoretiskt bli anfådd.  :bg:

Klart jag andas tyngre i backar och så, men jag menar att när jag inte kommer upp för hela backen utan måste stanna och vila är det alltid p.g.a. musklerna och jag är inte i närheten av att börja rossla. Ändå kan jag cykla kanske 6-7 timmar på en dag utan att ta speciellt mycket stryk. Går inte ihop tycker jag.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #925 skrivet: 2015.04.23 - 20:21:45 »

Ja konstigt. Mediciner?
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #926 skrivet: 2015.04.24 - 01:26:56 »

Nix. Bara Levaxin. Man jag rörde mig ju nästan inte alls på flera decennier. Det kanske är så att jag måste träna mer strukturerat. Så jag pressar musklarna över gränsen liksom. Tror intervallerna var bra, men jag har svårt att att komma igång med det igen.
Loggat

kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #927 skrivet: 2015.04.24 - 10:53:04 »

för min del är det alltid andningen som sätter stopp... långt innan musklerna gör det faktiskt.  känner att musklerna har mer att ge... men jag får ingen luft alls och det kan ta rätt lång tid innan det lugnar ner sig igen.
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ary
Gäst
« Svara #928 skrivet: 2015.04.25 - 17:45:21 »

För mig tar det stopp både vad gäller andning och i musklerna.... :whistle: Förstått att man kan gå av sig mjölksyran men vet inte riktigt hur mycket man ska gå då, hur snabbt etc. Mitt flås har blivit bättre, klarar nu att gå i takt med kompisen och det har jag aldrig fixat. Fick säga till honom att pinna på lite, det gick för långsamt. lol
Idag blev det en 2,5 timmars hajk i skogen runt sjön, och nu ska det bli lite löpband, får se hur mycket jag orkar, men bara 9 träningsdagar kvar. Läste på lite och det är en orienteringsklubb som håller tävlingen, alla är löpare - mitt geni. Finns det inga soffpotatisar som anordnar lopp!!!??? Jag skulle troligen inte kunna vinna ens om bara pensionärer deltog.  :whistle:

Klart du ska köra intervall Hemulen, kom igen!  :thumbsup:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #929 skrivet: 2015.04.25 - 18:27:04 »

Nähä. du har inte tävlat. Men kul att du märker skillnad!  :thumbsup:
Loggat

Sidor: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544