Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 08:51:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 433287 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #195 skrivet: 2013.07.13 - 10:28:55 »

Appen? Nej jag är alltid inloggad via datorn... Uppe i vänster hörn hade jag mellan där det stod hej Ary och startsida fanns det en länk som sade "senaste olästa inlägg" som tog mig hit: http://forum.fetbobba.net/index.php?action=unread.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #196 skrivet: 2013.07.13 - 11:04:23 »

Den är fortfarande där.  :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #197 skrivet: 2013.07.13 - 11:22:57 »

Konstigt den finns inte på min dator.... Undrar vad jag har fipplat med för inställningar nu då....  :shock: :hmm: :hm-hm:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #198 skrivet: 2013.07.13 - 11:29:15 »

Men du skojar? Det är ju bara en textlänk. Förstår inte hur den skulle kunna försvinna för dig om den fortfarande är här.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #199 skrivet: 2013.07.17 - 16:43:38 »

Näää jag skojar inte, den är borta Hemulen.....  :worried:

Från det ena till det andra var det inte någon här som odlade steviaplantor? Jag frågar för att i söndags knaprade en kompis i sig ett blad från sin steviaplanta och blev riktigt riktigt sjuk. Han svimmade av, hallucinerade lite också, svullnade upp i tunga och läppar. Det slutade med akuten där han behandlades för allergichock. Dock är ju somliga symptom snarare bevis på förgifning....?

Hur det än är kan jag rekommendera att inte prova sjäv hemma. :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #200 skrivet: 2013.07.17 - 17:13:50 »

Är du 100 på att det är stevia?  :max-shock:

Vad använder du för webläsare?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #201 skrivet: 2013.07.17 - 17:19:40 »

Ja han var bergis på att det var det. Jag googlade precis och fick napp på sökningen hallucinogen stevia..... :hm-hm:

Jag använder ie, vet inte vilken upplaga men laddde inte ner 8, så 7. Men jag har mozilla också så jag kan ju testa den. Bara att jag aldrig lyckas logga in här på fetbobba sedan... ingen aning om lösen...

Red: Ej heller med firefox dyker den upp....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #202 skrivet: 2013.07.17 - 17:30:27 »

Men det är ju... omöjligt.  :pippi:

Det finns väl en sån där password recovery-länk, om jag inte minns fel. Då får du ett nytt lösenord. Eller jag kan byta på dig om du vill. Eller du kan ju själv byta lösenord till nåt du kommer ihåg när du är inloggad med IE.

Hallucinogen stevia? Är det möjligt?  :shock: Svårt att tro med tanke på de mängder idalinda sätter i sig.  :lick:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #203 skrivet: 2013.07.17 - 17:43:30 »

Tack men jag lyckades byta till ngt jag kom ihåg senast  :tongue:

Ja men då har de ju fixat och trixat med det, man käkar inte lövet.....
Det som jag reagerade på när jag läste på lite är att de konstaterat att det sänker blodsockret vid överdrivet intag vilket kan resultera i hunger.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #204 skrivet: 2013.07.17 - 17:55:01 »

Rättelse.... När ajg kollade noggrannare på länkar över hallucinegen/stevia så var det svampar och andra örter som var nämnda på samma sida och inte stevian.
På en sida står det tom att man kan lägga i bladen direkt efter en smoothie... Så det bör ju ha varit allergi då.. Vad jag förstod hade han inte ätit ngt annat suspekt den dagen.
Loggat
berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #205 skrivet: 2013.07.17 - 18:37:59 »

En del kan tydligen vara allergiska mot Stevia.

http://littlemisssickypoo.com/stevia-allergies-asthma/
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #206 skrivet: 2013.07.17 - 18:59:27 »

Ja fy! Personligen är jag nog mest allergisk mot smaken. Hälld ut min steviasaft i vasken igår kväll till slut efter månaders försök, spelade ingen roll hur mycket jag spädde den smakade fortfarande pyton.  :tongue_wag:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #207 skrivet: 2013.07.17 - 21:05:31 »

Jättegott ju! Med startkt sura saker (som citron) tycker jag det funkar som det är, annars gör en liten gnutta riktigt socker susen. Har du provat det? Eller du kanske inte kan äta socker alls, minns inte. Åt dillkött i dag, sötat med stevia och uppskattningsvis 2 g socker. Perfekt!  :lick:

Men du kanske är en super taster och känner den där läskiga smaken som de flesta inte uppfattar. Eller du tar för mycket. Eller du har fått tag på end dålig sort.
Loggat

berittis
Hero Member

Smörklickar: 9

Antal inlägg: 873

« Svara #208 skrivet: 2013.07.18 - 08:59:09 »

Fun Light med Stevia gillar inte jag heller men att blanda lite Stevia med Sukrin (typ en knivsudd Stevia och 2 msk Sukrin) tycker jag funkar. Det använder jag när jag bakar nån kaka och när jag gör sylt men annars är jag inte så flitig med sötning. Och en nypa socker ibland som "krydda", som sagt.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #209 skrivet: 2013.07.18 - 10:14:22 »

Jag har "sucketter" med stevia som också smakar pyton. Ska jag använda dem alls får jag ha i hermesetas också. Så jag skulle tro att mitt smaksinne plockar upp smaken rätt bra....
Jo jag kan äta socker Hemulen, är inte hyperkän slig på ngt vis, bara att eftersom jag fallit av vagnen och bakat på socker, gjort kokosbollar en annan gång så skickade jag med mamma sockret hem. Jag bor ensam och ingen jag känner vill ha socker i kaffet så det funkar alldeles utmärkt. Jag har gjort kokosbollar en gång, mandelsmör en gång men sedan blir det inte mer, det är inte bara smaksinnet som vill ha sitt utan belöningscentra och är de inte riktigt socker kan det tydligen kvitta.  :tongue:
Loggat
Sidor: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544