Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 00:01:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 432961 gånger)
0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #135 skrivet: 2013.06.24 - 14:05:25 »

Tack jag är uppe på en ganska stor volym. (Försökte här hitta en fet smiley men de är ju tjocka allihop  :tongue::flirting: Skojar bara, men 1-1,5 tim om dagen i snitt är vad jag känner att jag vill och orkar och man vill ju inte ta ut kroppen för mycket = stora kortisolpåslag? Däremot ska jag testa att springa korta sträckor snart för ryggen och konditionens skull om knät orkar med.
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #136 skrivet: 2013.06.24 - 14:19:53 »

Jo, det är nåt sånt jag tror man måste upp i. Det där med 20 minuter ett par gånger i veckan kan man nog ha eller mista...
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #137 skrivet: 2013.06.24 - 15:02:57 »

Nä, sant det där med en halvtimme om dagen tex är nog lite underdrivet.

Fick svar från Santa Marias tortillasbröd och det skulle kunna vara citronsyran framställd med svartmögel men det finns inte vetenskapliga belägg. Annars kan Xanthamgummi ge allergiska reaktioner så det är de 2 som jag ska kolla in lite framöver. Jag har ju en del mögelallergi så det är inte omöjligt att det kan vara det...... E 471, restprodukt av rapsolja vet jag inget om, kan tydligen komma från andra växter, tex jordnöt.

Uppdatering, fast nu är förvirringen total eftersom det är citronsyra i tortillachipsen som jag ibland kostar på mig 20-30 g.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #138 skrivet: 2013.06.24 - 15:28:52 »

Det var nån som berättade om det förut, att citronsyra som låter så ofarligt kan skapa problem om det är framställt med hjälp av mögel. Undrar om man kan ta reda på hur sådan citronsyra men köper själv är framställd. Jag använder det rätt friskt ibland. Nu har jag ju mig veterligen inga problem med det, men det är lite otrevligt ändå.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #139 skrivet: 2013.06.24 - 16:04:19 »

Jo bara för att det inte finns vetenskapliga belägg än betyder det ju inte att det är ofarligt om man är eller blir allergisk av/mot det... Det jag försökte komma fram till förut är att det gått bra med tortillachipsen (de små trekantiga spröda) trots att det måst vara ganska mycket citronsyra i dem, det känns ju nästan på smaken....
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #140 skrivet: 2013.06.25 - 20:22:02 »

Jahapp där föll man i igen, men inte pladask. Var på kompisens pizzeria när ett miffo beställde en capriciosa och talade sedan om när den var klar att men champinjoner kan jag inte äta - jag är ju allergisk. Så jag fick hjälpa till med att äta upp bortåt halva pizzan.  :whistle: Dock åt jag mestadels fyllningen och drack bara ett halvt glas vin. Summan blev att jag faktiskt höll mig inom de kcal jag hade tänkt att äta och under 100 kh, så det kunde varit värre, mycket värre.  :whink:
Fick springa till affären för pizzerian flera vändor så jag har säkert gjort av med de extra kolisarna.  :biggrin1:
Verkar som om det går ur vätska fortfarande för jag vägde 1 kg mindre idag än igår..... Absolut bottennotering på vikt sedan 2007.  :yeah:
Stör mig dock på putmage som i princip blivit värre senaste månaderna eftersom huden inte stramat upp sig och liksom inte kan hålla in det lösa fettet. Hoppas det rättar till sig på sikt eller jag får köpa en gördel...
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #141 skrivet: 2013.06.25 - 21:41:36 »

Ha ha, putmage! Var glad du så länge den putar. Fick till min fasa syn på några rynkiga, hängiga påsar jag tydligen har på insidan av låren i spegeln när jag låt på sängen i bara trosorna och läste. Jag som var så glad att de krympt. Inte visste jag att de blivit till skrynkligt häng. Har bara känt med handen förut och sett framifrån och då syns inte skrynkelhänget. :sad:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #142 skrivet: 2013.06.25 - 22:07:55 »

Tjaaaa vad ska man kalla det - att den hängputar.... detta efter bara 18 kg undrar hur det kommer se ut efter typ 20 till? :eek:

Hur som helst så är vi ju inte tonåringar och förväntas inte ha perfekta kroppar. Är också lite orolig över mina lår eftersom mycket av överskottet bärs just där... men men. Lika bra att köra på i vilket fall eftersom jag är trött på att dra på överskottet, motsvarande vikten på ungefär 20 liter mjölk. Man skulle ju vara helst slut rätt snart om man skulle släpa på så mycket. Jag måste ju vara otroligt stark som kunde dra på 18 kg extra för mindre än ett år sedan.  :whink:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #143 skrivet: 2013.06.25 - 22:18:41 »

Jo, hängputar, det gör min nedre mage också. Men de här påsarna, de har fasiken nästan tomt skrynkel, nåt som kanske skulla passera på en 95-åring.  :cry:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #144 skrivet: 2013.06.25 - 22:32:16 »

Bara att bita ihop och skaffa gördel! Som går ner till knäna då. :whink: Bara en sådan sak som att vi slänger oss med termer som nedre mage antyder ju att vi vägt mer än en smula för mycket.  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #145 skrivet: 2013.06.25 - 22:37:06 »

Kanske en sån där höfthållare som mamma hade? Sån där som gick från midjan till en ner på halva låret nästan. De fick jäkligt fin figur i dem, men de går nog rätt dåligt ihop med byxor. Jag vägrar ha kjol.  :tongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #146 skrivet: 2013.06.25 - 22:50:25 »

Mjo jag tänkte nog närmare på den där hudfärgade osexiga cykelbyxevarianten på tv shop. Det skulle ju nog hålla in magen så byxor sitter snyggt, vid speciella tillfällen. Till vardags och varma sommardagar skulle jag tro att det är för varmt....  :frown:
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #147 skrivet: 2013.06.26 - 12:25:29 »

tro det eller ej, jag har börjat använda såna kläder. fick ett tips att ha ett slags "figurkorrigerande" linne under mina kläder så att nedre magen inte bubblade så mycket över byxlinningen. och sen dess har jag alltså ett tajt linne som går ner över höfterna och det känns bättre. inte för att det är som din mammas höftgrej, men mindre bubblig är det! Och det sär skönt att ha på sig tycker jag.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #148 skrivet: 2013.06.26 - 12:37:04 »

Hur lågt har du brallorna om nedre magen bubblar ut? :surprised:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #149 skrivet: 2013.06.26 - 12:45:15 »

dom går just över höfterna, ner till "grenen" i byxan. som ett vanligt linne alltså. det är bara litet jobbigt att ta på sig. gör jag det över huvudet då rullar det upp sig och blir jobbigt att få loss igen. så nu tar jag på mig den genom att dra på det som en byxa :)eller kjol kanske är ett bättre ord.
Loggat

Sidor: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544