Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.22 - 19:05:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 432877 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #105 skrivet: 2013.06.03 - 06:10:27 »

jag visste inte vad napoleonbakelse var så jag kollade upp det. Det är förvånansvärt likt "tompouche" (eller tom poes) som är populär här i holland. Det skiljer sig dock från grädden och sylten. Det är en slags stadig vaniljkräm emellan. Ganska goda och glasyren färgas ofta oranga vid kungliga tillfällen eller om landslaget (fotboll...) spelar.

Någon gång ska jag smaka en riktig napoleonbakelse och jämnföra!
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #106 skrivet: 2013.06.03 - 07:39:23 »

Ja, det verkar konstigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 1471

« Svara #107 skrivet: 2013.06.03 - 08:38:41 »

Nu måste jag få lägga mig i!! Prinsesstårta is the shit!  :thumbsup: Helst med massor av marsipan på :nod-yes: Är en marsipangris :pig:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #108 skrivet: 2013.06.03 - 08:46:42 »

Du kan du och jag dela. Du får marsipanen så äter jag resten.  :smile:
Loggat

Ekub
Superhero

« Svara #109 skrivet: 2013.06.03 - 09:24:56 »

Låter som en plan  :cheers:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Ary
Gäst
« Svara #110 skrivet: 2013.06.03 - 12:58:43 »

Ekub: Klart du får lägga dig i! Men som marsipangris går du inte säker för för att vara ett lowcarbforum talas det mycket om bakelser just nu.  :lmao:
Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #111 skrivet: 2013.06.04 - 21:54:25 »

Hahaha  :lmao: Sover med ett öga öppet  :cool:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #112 skrivet: 2013.06.08 - 20:25:16 »

Kommer inte ihåg var det var vi pratade om Schwarzbein någonstans men nu har jag boken iaf "TheSchwarzbeinPrinciple The program" The 5 step no nonsense approach. Har inte kommit så långt men hon verkar inte vara någon rolig författare precis men jag ger det en chans, förhoppningsvis är budskapet bättre. Än så länge förklarar den på många olika vis hur bra detta sättet att äta är....  :yawn:
Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #113 skrivet: 2013.06.09 - 08:35:28 »

Åå, en bra författare gör så mycket!! Vad är det för "nonsens-metod"?
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #114 skrivet: 2013.06.09 - 10:07:56 »

Ekub; Snarare no nonsens - "en tackla rakt på" attityd. Schwarzbein anser att man ska ge kroppen allt den behöver och att den behöver allt, kh, fet och protein men inte för mycket fet eller något annat, för att få hormonell balans och blir friskare. Att ligga på kcal underskott, slopa kh och äta massor av fett eller äta fettfattigt är dåligt i hennes mening. Samtidigt ska man  undvika gifter som socker, kaffe, tobak, allt i medicinväg man kan undvika,men dock få i sig de bra kh. ( timmars sömn är väldigt viktigts som nu pratas om även i lchf kretsar. Det är allt jag vet så långt. Mejeri och gluten har jag inte kommit till än hur det ska vara, (ej eller hur mycket man ska äta bara att man inte ska svälta sig), jag hoppade isäng och läste en annan bok.  :whink:.

Veckovägning 8

Veckans resultat: +1,7 kg
Nu: 90,2 kg
Startvikt: 93,8
Hittills : -3.6 kg kg
Totalt från maxvikt: -15.8 kg

Exakt samma som förra veckan så framåt gårt det inte... Ska försöka vara en duktig kicka med de där kolisarna denna vecka, tror kanske inte smörgåstårtan och en öl häromdagen var bäst, en liten piggelig slank det ner igår med....  :shock:

Loggat
Ekub
Superhero

« Svara #115 skrivet: 2013.06.09 - 12:12:49 »

Låter vettigt!  :nod-yes:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #116 skrivet: 2013.06.20 - 22:39:20 »

Arghhhh jag har ätit sådana mjuka tortillasbröd och det kliar över hela kroppen - för andra gången. Första gången för några dagar sedan men trodde då att det kunde varit ngt annat och testadce igen. Wasa sportknäcke, havregryn (inte så mycket gluten kanske), lite vetemjöl som redning ibland, det går bra men inte just tortillas. Det enda som sticker ut vad gäller innehållsförteckning var vetemjöl och gluten... E422 glycerin också men såvitt jag vet har det inga biverkningar. Jag har aldrig reagerat på gluten förut - ever....

Några teorier?

Vet att man kan bli intolerant mot ngt man uteslutit ett tag men 6 mån är väl ingen tid....?
Loggat
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #117 skrivet: 2013.06.20 - 23:23:50 »

Det hade jag med med tortillas.... Men i lördags åt jag mågra kex till osten och reagerade inte. Skumt!
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #118 skrivet: 2013.06.21 - 09:32:52 »

Är det inte majs i tortillas?

Fasiken vad ni vräker i er då! Och här blir man mobbad för några potäter!
:potato:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #119 skrivet: 2013.06.21 - 11:20:27 »

Näh det här är vetetortillas med vetemjöl och vetegluten. Santa maria tror jag. Köpte dem för att ngn hade använt dem som pizzabotten. Kladdkaka är ju massa mjöl i och det kliar inte om jag äter det.... Vad fasen har de haft i???!!!

Ok då du kan väl äta potatis då, det gör ju jag också.  :flirting: :tongue:
Loggat
Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544